Lille Langbein Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Min sønn på 2 mnd våknet idag med størknet gult øyevåg i det ene øyet - øyekatarr??? Har foreløpig dryppet morsmelk i. Noe annet jeg bør gjøre?
Gjest Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Bruk noe sterilt til aa vaske vekk pusset med, gjenta "behandlingen". Er han ikke bra til i morgen ville jeg tatt en tur til hs for en sjekk :-)
Arb.ledig husmor Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Snuppa her fikk også det når ho var 2mnd, og vi dro på legevakten... fikk da øyesalve til ho...
phantomet Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Man er vanligvis restriktive med å gi salve til så små barn for øyekatarr uten først å sjekke at det faktisk er det som feiler barnet...Det kan være tette tårekanaler el likn. og da hjelper det ikke med salven likevel. Et smart tips er å trekke en kopp kamille te, og bruke denne væsken til å vaske bort pusset på øynene. Kamille virker antiseptisk, og er effektiv på øyekatarr...særlig om man tar det tidlig...ta en bomullsdott eller pad og dypp i væsken og tørk. Ta ny dott eller pad til det andre øyet...
phantomet Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Bare for å være sikker...du skjønte at teen ikke skal være "drikkevarm" når du tar den i bruk? *ler* Og så setter du koppen inn i kjøleskapet, og bruker den igjen jevnlig utover dagen...det tar ikke mange dagene, før det blir borte... Nesten som trylling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå