Gå til innhold

Avslag på enda en jobb:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg har vært på 2 intervju for.

Med begrunnelse "kvalifiserte ikke kravene de satt i utlysningsteksten".

Ja, ja.

Videoannonse
Annonse
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

:-(

Opp med hodet, nå finner du en ny en, bedre! :-D

Skrevet

hmm, ja, jeg tror jo ikke på det da. Ingen som vil ha meg vet du.

Men om jeg ikke kvalifiserte er det jo rart de dro meg gjennom to intervju da. !

Men da skal jeg hvertfall begynne som vikar på et sos.kontor i 4 mnd i sommer i 50%. Inntil videre.

Skrevet

Hm, teit begrunnelse. Hvorfor tok de deg til 2 intervjuer da, liksom?

Jaja, du finner deg sikketr noe bedre.

jeg venter på svar fra 2 ulike jobber...håper jeg i det minste kommer på intervju.

Lykke til videre.

Skrevet

Ikke tenk at ingen vil ha deg. Tenk at du bare har valgt efil sted å søke jobb på.

Hvordan er lønnen på sosialkontoret da?

Du kan jo faktisk gjøre en ting, spørre de hvorfor de ikke ville ha deg. Si at du gjerne vil ha en jobb en eller annen gang og etter så mange avslag vil du nesten vite om det er noe med deg eller noe. Kan jo hjelpe? kanskje? Altså, ikke at det er noe galt med deg, men HVA grunnen er

Skrevet

Ja, syns det var en merkelig begrunnelse.

Håper du får intervju ja.

Jeg har jo andre søknader inne, men jeg venter ikke svar på de. 1 års ledighet har gjort med kynisk (neida, kynisk var jeg fra før). :)

Skrevet

De ga meg jo grunnen deres da.

Valgt feil sted å søke jobb, ja.. men jeg søker jo overalt de vil ha slike som meg. Mange søknader ut her i måneden:)

Om jeg ikke skal søke der de vil ha slike som meg, hvor skal jeg søke da?

Skrevet

Nei ikke sånn at de ikke vil ha deg. Men om det var en grunn, om de har funnet noe bedre, om de ikke syns utdannelsen er grei, om det er fordi du har barn osv osv. Spør de rett og slett om det er noe annet enn kvalifikasjonen.

Jeg opplevde en gang å ikke få en jobb og da jeg spurte om det var det fordi jeg hadde virket litt lite interessert og nervøs. Jeg fikk den i ettertid men jeg er glad jeg spurte for dak unne jeg jobbe med det

Skrevet

Jeg føler med deg. Har det på samme viset selv, søker og søker jobb, men får ingenting. Jeg har fortsatt ikke kjempehast med å finne jobb, siden jeg skal være hjemme med lillegullet til han begynner i bhg i august. Men da blir det hast! Trøster meg med at det ordner seg alltid for snille jenter...

Skrevet

Hva er du utdannen da? Ble bare nysgjerrig...

Skrevet

Jo, men de sa det jo. Det var tydelig at de ville gi med den formelle grunnen. Jeg tenker det betyr at jeg ikke fikk den, selv om jeg må ha gjort bra inntrykk som var på 2 intervju, fordi jeg ikke hadde de faglige kvalifiksasjoner de lette etter..

Skrevet

Nei, har en sånn teit en: en bachelorgrad i kultur- og samfunnsvitenskap, med fordypning i sosialantropologi og så et ekstra års studium med sosialantropologi (60 st.poeng).

Skrevet

Be om utvidtet søkerliste, så ser du om dine konkurrenter har likeverdig utdannelse som deg :) I så fall kan du ev. klage på det grunnlaget, selv om du nå ikke vil ha jobben!

Ev. så gjorde "de andre" det bedre på det andre intervjuet... Huff. Synd. Men vi får håpe du får en enda bedre jobb ved neste søknad. Ikke gi deg. Din utdannelse kan være vanskelig å få seg en jobb i. Har ei venninne som sliter med det samme.... :)

Lykke til!

Skrevet

Ok.. Eg vet ik helt ka en antropolog gjør for noe da, men sikkert noe nyttig de gjør også.. hehe. Kan du jobbe på kulturskoler og sånt?

Skrevet

Ja, jeg vet at det nok er utdannelsen som trekker ned. Om noen med juridiske fag eller psykolog eller org.psykologi har søkt, så har de selvfølgelig bedre faglige kvalifikasjoner.

Hva slags jobber søker din venninne Dotten? Jeg trenger tips til nye typer jobber å søke:)

Tror mange med denne utdannelse sliter, til og med de som har en master jobber i barnehager.. Uff.

Skrevet

Pleier du aa ringe naar du faar avslag og spoerre om du kan faa vite litt mer om hvorfor du faar avslag. Hvis du formulerer deg paa en ok maate saa de ikke tar det som noe angrep kan du laere ett og annet du kan ta med videre ved senere anledninger.

Skrevet

Ja, dte ha jeg gjort. Ofte.

Men ikke alltid jeg klarer det, siden jeg har søkt så lenge og fått så masse avslag. Ofte har det gått på at jeg ha en ullen utdannelse som ikke passer helt inn noe sted egentlig.

Har fått en del positive tilbakemeldinger på personlig inntrykk og slike ting.

Skrevet

Har ingen gode tips dessverre.

Hun har siktet veldig høyt og søkt på dr grads stipendiater o.l. og det er jo ikke lett! Hun er flink til å prate og formulere seg, men det må vel være mangel på erfaring for hennes del tror jeg. . . . ! Og hvordan får man erfaring uten jobb... Ikke lett det nei :)

Hun har vært på intervju i både inn- og utland. For øyeblikket sitter hun som "overkvalifisert" personal/adm.konsulent, og tjener vel ikke mye mer enn meg.... Jeg har ingen høgskole/universistetsutdannelse!

Skrevet

Men så bra at fikk en konsulentjobb da! Det er ikke lett med den utdannelsen det heller. Var en personalkonsulent-stilling jeg fikk avslag på nå.

Skrevet

Ok. Er nok noe tilsvarende den hun sitter i tenker jeg. Ikke gi deg som sagt. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...