Lille Langbein Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Min sønn på 2 mnd våknet idag med størknet gult øyevåg i det ene øyet - øyekatarr??? Har foreløpig dryppet morsmelk i. Noe annet jeg bør gjøre?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 vi fikk kloramfenikol øyedråper hos legen..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 kopierte fra apotek1.no Når bør du kontakte lege? * Dersom øyet er rødt med puss over flere dager (spesielt hos barn). *Ved øyebetennelse i de første leveuker, særlig hvis barnet også hoster. Barnet kan ha blitt smittet av mor under fødselen og fått klamydiakonjunktivitt.
nabokjerringa Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Hei, vet det kan være vanskleig å si om det er øyekatarr eller bare tette tårekanaler. Vi var i tvil, og fikk beskjed om å massere lett på neserota - midt mellom øynene. Noen ganger om dagen.(Trykk lett sammen og roter litt (med pekefinger og tommeltott) i tilegg til å torke bort det gule med saltvann/morsmelk. Tørk innover mot nesen. Etter at vi begynte med masseringen, gikk det bort på et par dager! Da hade jeg sprutet melk i øyet i flere uker.. Så prøv det.. :-)
Prins05&07C",) Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Vi dryppet med morsmelk og øyebadevann. Fungerte fint, dette startet vi med da det kom gult puss fra øyet en morgen og det rant av det. Hjelper ikke dette på en dag eller to kan det være lurt å oppsøke lege for bedre medisinsk behandling. Lykke til og god bedring!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 vi fikk resept hos legen, i tillegg til at vi brukte øyeskylllevann og maserte i øyekroken=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå