Gå til innhold

Mat til 10 mnd hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med rytme? Hvor ofte gir dere frukt? Ammer/gir mme dere før eller etter mat? Slik gjør vi det, høres det fornuftig ut?

Ca kl 07.00 mm

ca kl 8.30 grøt og frukt og kefir

ca kl 12.00 mm først, middag og brød

ca kl 14.30 frukt og mm (begynne snart med yoghurt?)

ca kl 17.30 grøt og frukt, te og mm til slutt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er akkurat 11 mnd da men...

07.00: MM

07.30: Grøt og frukt

11.00: Brødskive og MM

14.30: Middag og vann, litt frukt

17.30: Grøt og frukt

18.30: MM

Han elsker vann så det drikker han når han har lyst på gjennom hele dagen. Så får han litt fruktbiter eller en kjeks eller noe inni mellom da om han ønsker det.

Skrevet

Sånn gjør vi det, ca.

- Hun våkner mellom 5 og 6 og får da mm i senga(hender hun sovner igjen, men det er sjelden.)

- Mellom 7.30 og 8.00 en gang - skive, vann og frukt.

- Mellom 10 og 11 en gang - grøt, frukt og vann

- Mm

Så sover hun en lur.

- Når hun våkner igjen får hun frukt og knekkebrød og vann. Som oftest mellom 12.30 og 13.00

- Mm

- Rundt 16.00 middag og vann

- Mm

- 18.30 grøt, vann, frukt og tran.

- Mm (hvis hun vil ha)

- Senga 19.00

Alt er veldig ca, og hun får frukt, vann, pupp, kavring o.l. om hun vil ha innimellom.

Skrevet

Når jeg tenker meg om er jo min 10 mnd og tre uker! Så nesten 11 mnd hun også!

Får hun fruktbiter ja. skjærer du veldig små biter? Eller tygger han dem godt? Og du ammer tre ganger. Jeg lurer på om jeg skal gå ned fra fire ganger til tre. Er det noe du har valgt selv, eller har det bare blitt slik? Hmmm.. kanskje jeg skal herme litt etter deg? Gi middag kl 14.30 istedet for midt på dagen?

Sover din etter middag? Spiser dere middag sammen?

Takk for svar :)

Skrevet

Gir du bare kavring i handa, og tygger på den selv? eller smuler du det opp? Frukt fire ganger om dagen? Det høres bra ut, lurte på om de kunne få "for mye" frukt?

Skrevet

Gir kavring i handa, også "gnager" hun på den :-) Det er ikke mye hun får i seg da, men lit..også er det godt når det klør i "tennene".

Jeg tror ikke de kan få for mye frukt :-S Håper ikke det..begge mine unger spiser veeeeldig mye frukt og grønt. Jeg gir heller det enn kjeks o.l. om de er sultne mellom måltidene.

Skrevet

Her er ikke jenta så matglad ennå, spiser ikke mye av gangen..

Frokost 0700-0800: litt grøt/brødskive, fruktmos, vann, mme

Lunch 1200-1300: fruktmos (gjerne banan og avokadomos = favoritten) kjeks, vann, mme

Middag 1600-1700: Varierer, ferdigglass/hjemmelaga/grøt/brødskive, fruktmos, vann

Kvelds 1800-1900: mme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...