Dunder Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg ammer ikke, men jeg tar meg ikke nær av idiotiske kommentarer fra folk vedrørende det. For meg er det like teit som om noen skulle sagt: "neimen, tar du blå klær på datteren din! Stakkars henne, da! Blir sikkert lesbisk!" Kan dere prøve å drite litt i det?
Labambie Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Nja.. Det er ikke bare så enkelt føler jeg iallfall.. Jeg synes det faktisk er veldig sårt at jeg ikke får til ammingen. Jeg føler meg noen ganger som annenrangsmamma fordi jeg gir mme.. Nok en ting å ha dårlig samvittighet for synes jeg... Jeg sliter allerede med dårlig samvittighet siden jeg ikke "klarte" å føde. At hun kanskje fikk den verst tenkelige starten på livet. Og pga at ting gikk som de gjorde,kom det svært lite melk av meg.. Og det er så sårt for meg! Jeg vet jo at hun legger på seg,er frisk og fornøyd,men allikevel så virker det som om det å gi mme er et nederlag.... Og det er jo en forferdelig følelse!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Haha! Nå måtte jeg skratte litt:) Er det noen som faktisk har sagt det? Siden du bruker det som eksempel likosm?
Dunder Skrevet 24. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2008 Jepp. Faktisk. Det var da jeg innså at verden er full av halvgale mennesker så man kan ikke drive å ta seg nær av alt sprøytet som kommer ramlende ut av kjeften på folk.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Blir ikke det samme og sammenligne.Driter i det meste.Det er får og poengtere.Er sårt tema.!!mye kan du drite i på denne siden,mye kan du ikke.Kommer anpå¨hva temaet er.Folk som ser ned og sier ikke mye pent om mødre som ikke ammer,så må det ut.Men det diskuteres ikke her.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Jeg vil bare gi en kommentar til Labambie. Kjenner jeg får vondt i hele meg av å lese det du skriver. Vil bare at du skal vite at du ikke på noen som helst slags måte skal føle deg som en annenrangsmamma. Jeg har sett deg med Marihøna di, og du er en kjærlig og fin mamma. Husk at det er dette som former Mari til å bli den hun kommer til å bli. At dere fikk en tøff fødsel, og en såkalt dårlig start på det hele symboliserer ikke fortsettelsen på Maris liv. Mari er ei sunn og kjempefin jente! Selvsagt forstår jeg at ønsket om å kunne amme er stort, og at det er vanskelig, antakeligvis umulig, for oss utenforstående å forstå hvordan det er, og har vært for dere i begynnelsen. Men du skal vite at det er vanskelig for deg å vite hva vi utenforstående tenker også! Og vi tenker at til tross for alt som har skjedd, og til tross for en vanskelig start, så har resultatet allikvel blitt helt perfekt - og det beundres du av Nå skal Mathilde og jeg på trilletur i sola. Håper du forstår at jeg ikke prøver å "angripe" innlegget ditt på noen måte- det er heller ment som en oppmuntring Klem fra
mamma&urokråka Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Da blir gutten min homo! Kjøpte en brun kordfløyel snekkerbukse til han i jenteavdelingen! Wæææ! :-p
Dunder Skrevet 24. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2008 Er det en brun snekkerbukse i cordfløyel som er rosa på innsiden? Den har jeg til min datter! Eneste jeg fant i jenteavdelingen som jeg likte!
Labambie Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Kjære Bris! Denne velformulerte kommentaren din,varmet på en sånn måte at du ikke kan ane det... Dette er det fineste jeg har hørt på mange måneder! Så godt at du har fått et slikt inntrykk.. Jeg gjør jo så godt jeg kan selvom jeg ikke kan gi henne mer mammamelk. Du aner virkelig ikke hvor glad jeg blei! Tårene bare triller når jeg leser det du har skrevet. Er så glad for at det finnes sånne som deg! Sånne reddende,små engler i hverdagen.. En sånn tilbakemelding på et så sårt tema,betyr virkelig alt.. Gleder oss til fredag!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Synes INGEN har rett til å se ned på de som ikke ammer! Er ikke det som er avgjørende for hvordan ungen har det og blir i framtiden.. Det er mye viktigere med en omsorgsfull og kjærlig mor! Jeg ammer selv og har heldigvis ikke hatt noe problem på dette område selv, men synes synd på de som ikke fikk det til, så lenge det ikke var noe de valgte selv. Skjønner godt at de blir provosert hvis de da får kommentarer på dette. Det vil jo alltid være et sårt tema! De som evt valgte bort ammingen av andre grunner legger jeg meg ikke borti..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 De første mnd, ja, kanskje halve året, etter at lillegutt var født syntes jeg det var sårt å bli spurt om jeg ammet og å lese alle de sårende kommentarene og angrepene her inne. Nå hopper jeg GLATT over sånne innlegg. Er så lei av alle diskusjonene om mm vs mme. Er jo bare tull. Vi er da ansvarsfulle mammaer alle sammen og gir ungene våre den maten de trenger! Enten det er mm eller mme. De som kommer med disse kommentarene har tydeligvis ingen innsikt i noe annet enn seg selv... (Stygt sagt, kanskje, men føler det nå sånn når folk ikke kan vise mer forståelse overfor andres valg/situasjon)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Jeg fikk høre et uttrykk forrige gang jeg fødte og ammingen i seg selv gikk til helvete. Hadde så såre pupper at du ikke vil tro det. "Mamming er viktigere enn amming" Det å ha en mamma som klarer å ha overskudd i hverdagen i stedet for å sitte å gråte med puppen ute i ren smerte er tross alt viktigere. Det å være glad i barnet sitt og gi det masse kjærlighet er viktigere enn amming. Lykke til videre med mme'en din! Og ha alltid det fine uttrykket i bakhodet: mamming er viktigere enn amming!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå