Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Har vært i en skikkelig vanskelig situasjon som har vært kjempe krevende. Fikk felles barn i fjor sommer, stebarnet(8år) var hos oss hele ferien. Sambo underholdt stebarnet hele dagen og hjalp ikke til med baby i det hele tatt. baby skrek mye sov lite var veldig krevende og jeg var sliten. Sambo ble flinkere med babyen når sommer ferien var slutt og vi fikk litt tid for oss selv.Men stebarnet var blitt vandt til å ha kjæreste rollen. Sambo savnet nok meg litt og trøstet seg med stebarn, lot henne styre alt for mye, sjefe han rundt og ville ikke være med venner skulle bare sitte i armkroken til sambo og kysse på han. Hun hermet etter meg fra morgen til kveld. Behandlet sambo slik hun er vandt til at jeg gjør. Satt i armkroken hans og skulte stygt på meg...+++ Ga det ikke noe oppmerksomhet og håpet at det skulle gå over... Sambo er blitt flinkere til å være pappa, men hun var fortsatt veldig sjalu på meg og baby. Jeg har kjent henne siden hun var 2år og vi har alltid hatt et kjempe godt forhold så det var sårt for meg. Men så sluttet jeg med ekstra servicen, fikk sambo til å måtte være den som hjalp henne, ryddet osv. jeg var hyggelig, men ga ikke mer. Dro ut når hun var her. megler ikke mellom sambo og henne når de har krangla lenger. Nå tror jeg hun har savnet meg og forstått at det å sitte med pappaen hele dagen blir veldig kjedelig for nå leker hun endelig mer med andre barn og har en helt annen holdning til meg, mer sånn som vi hadde det før.Akkurat som om hun har forstått at jeg har en viktig rolle i hjemmet her og at jeg bidrar mye. Hun er også mer stolt av å være storesøster. ENDELIG
mams31 Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Takk for ett fint innlegg!! Tror det er ett generellt godt råd og holde seg unna når det blir for mye dill. Slik må far og barn finne ut av det sammen. Gir deg kjempe ros for at du klarte å være så tålmodig, standhaftig og svelge mange kameler...Håper jeg kan finne frem de samme kvalitetene : )
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 kjempefint å høre dette:) har selv en stedatter på ni år som har lignende tendenser.. har termin om en mnd, og er spent på hvordan det går. Hun er vant til å bli dillet med og at hun er sentrum, og det der med at hun tar kjæresterollen kjenner jeg meg veldig igjen i! Er ikke bare lett dette, så fint at det har ordnet seg for deg.Da er det vel håp her også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå