Gå til innhold

Hvordan er det med mme barn, og grøt tilvenning ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten på 3,5 mnd får kun mme, og har siden han var 6-7 uker sovet ca 12 timer i strekk om natta uten mat.

Men nå har han begynt å våkne sånn i 4-5 tida og er sulten. Han sovner igjen uten problemer, men jeg vil jo gjerne tilbake til den fine rutinen vi hadde.

Jeg har derfor lyst å begynne med litt grøt eller velling når han nærmer seg 4 mnd - for å se om det hjelper.

Morsmelk babyer skal jo helst fullammes til 6 mnd, men hvordan er denne regelen for mme barn ? Det er vel ikke noe forskjell sånn sett på grøt og mme ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flaskebarn (dvs nå er gutten 1 år, men han fikk mme fra han var 3 mnd) og min lege på helsestasjonen sa at når du er oppe i 1 liter mme om dagen, kan du begynne å gi velling på flasken i stedenfor å øke mengden mme! - vi gav maisvelling på flaske når mini var nesten 4 mnd, og fant raskt tilbake til gode gamle rutiner med soving.

Ville anbefale deg å prøve vellingen blandet med mme på ettermiddagen den første uken, fordi dersom minsten skulle reagere p maten med magevondt, så har du et h... hele natten. Etter første uken, så begynte vi å gi vellingen på kvelden slik at han fikk sove godt.

Ønsker dere masse lykke til!

Skrevet

Da prøver vi det - takker så mye for tips. Er oppe i 960 ml om dagen, og dette er tydeligvis for lite.

Hvor har de mailvelling da ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...