Gå til innhold

Om å invitere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er en invitasjon å si "du må bare stikke innom en dag, jeg er sikkert hjemme"? Synes ikke det er en invitasjon, jeg.. Fordi da overlater man initiativet til andre... Er det jeg som er på villspor når jeg mener at en invitasjon innebærer dato og ca klokkeslett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, en invitasjon innebærer ikke nødvendigvis dato og klokkeslett, men jeg ville ikke tatt dette som en invitasjon pga ordlyden. "Jeg er sikkert hjemme" kommentaren hadde gjort at jeg ikke hadde giddet. Det høres ikke ut som vedkommende er videre entusiastisk ang besøk..

Skrevet

Det spørs hvor nærme dere bor hverandre. Hvis hun bor i nærheten av deg og du likevel går forbi huset hennes er vel dette en god nok invitasjon? Hvis du må reise for å komme til henne ville jeg tolket det som at hun ikke var særlig interessert i besøk.

Skrevet

Har ei venninne jeg pleier å si til at det er bare å ringe å høre om jeg er hjemme, er jo stort sett det og blir kjempeglad for besøk. (ja sier hele setningen.)

Før så pleide vi å bo med noen få hus inimellom da pleide vi bare å siat det bare var å stikke innom. Siden det ikke var langt å gå var det greit med bomtur i ny og ned.

Bor man langt unna derimot så bør man avtale med dato og klokkeslett ja, eller si at personen kan ringe når de har tid så kan man avtale det på telefonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...