Gå til innhold

noen som har greie på individuell plan her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøker meg på et svar her, men er ikke sikker på hva du lurer på egentlig...

En individuell plan skal hjelpe til med å sikre oppfølging/opplæring av personer med spesielle behov, skissere en situasjonsbeskrivelse for brukeren (boforhold, helse, behov for hjelpemidler, egne ressurser og behov) skaffe en oversikt over ulike instanser som er med i (feks) en ansvarsgruppe, definere ansvarsområder for de ulike involverte, og ta for seg mål for videre utvikling/ arbeid.Planen skal utarbeides av en kooridnator, som har et overordnet ansvar for at planen følges opp og holde en ansvarsgruppe samlet.

Var dette et nogenlunde svar på det du spurte om?

Skrevet

takk :)

men det jeg lurte på kommer her.. hehe

står i oppgaven..

vurder i.p i forhold til evnt. aktuell overgangsfase for brukeren..

syntes spørsmålet var litt krøkete skrivd, skal den individuelle planen gjelde for feks. for barneskolen som han går på nå (eks 6 klasse) og hele ungdomskolen.. men da blir det jo enda flere mål i planen.. forvirra jeg

Skrevet

Ja det blir nok enda flere mål. Men sånn vi gjør med IP så skal den tas opp til vurdering igjen etter eks 1 år. Da settes nye mål igjen og det vurderes på hvorvidt målene er nådd.

Jeg jobber i psykiatrien og har skrevet IP i forhold til pasienter som vil ha det.

Skrevet

Ser du skriver 6. klasse. Er det snakk om en individuell opplæringsplan (såkalt IOP) til skolebruk? Det er det vel kontaktlærer eller spesiallærer som skriver i såfall? Om det er snakk om overganger, ser jeg for meg at det må være overgang i forhold til ny skole eller overgang til feks ungdomsskolen for at denne skal bli så lett som mulig? Er vanskelig å skrive en IOP som skal gjelde fra 6. klasse og hele ungdomsskolen da disse til enhver tid skal være relevante, og oppdateres fra år til år i forhold til halvårsrapportene som blir skrevet. Tror det er det vanlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...