Gå til innhold

Uff, nå er det lite liv igjen! Uke 35+2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være så forskjell. Noen dager er han hyper som bare det, mens i går og i dag har jeg nesten ikke kjent han. Hvorfor i alle dager er det slik? Trodde han fikk mindre plass og at jeg skulle kjenne han bedre jeg nå...

Overhysteriske meg i tillegg. Hater dette. Nå vil jeg snart føde! 4 uker og 5 dager igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe kjekt når det skjer, men jeg prøver å tenke at babyen kan ha roligere dager akkurat som oss andre:) Men kjenner veldig igjen bekymringen!! Er ikke mange dagene siden jeg kjente lite til babyen selv.. men de to siste dagene nå er det liv så og si gjennom hele dagen.. Nevnte dette for jm som kunne fortelle at det var helt normalt:) men selv om han er rolig..- merker du at han beveger seg?- at du kanskje plutselig kan kjenne en fot, rumpa eller no?

Jeg nevnte som sagt for jm at jeg noen ganger ikke kjenner bevelgelsene, men at jeg etterpå kan kjenne at han har bevegd seg nettopp fordi jeg plutselig kan kjenne en fot om jeg trykker litt på magen! Det vise jo at han alikevel er aktiv selv om jeg ikkje direkte kjenner bevegelsene..

Litt rotete skrevet, men..

Skrevet

jeg var faktisk på føden i går for å sjekke dette her med at jeg kjente lite liv... Fikk tatt en sparketest som viste at jeg bare kjente en brøkdel av de gangene han beveget på seg... Så dette også på ultralyden, at han lå så urolig at legen ikke fikk tatt de målene hun skulle. Jeg derimot kjente ingenting... Måtte til slutt gi opp å få tatt alle målene grunnet for mye bevegelse, noe jeg synes var helt greit siden det var dette som egentlig beskymret meg...

Men i alle fall er du veldig beskymret så er det bare å ringe føden og forklare hva og hvordan du føler det, så sier de hva de vil at du skal gjøre.. Når jeg ringte var det bare å komme opp på en sjekk, selv om jeg da måtte belage meg på en del venting.. Som legen sa, de liker heller at vi sjekker en gang for mye enn en gang for lite, en beskymret mor er verre enn det meste...

men i alle fall jeg følte det på samme måten som deg da, så jeg tror ikke du har noe å beskymre deg over :o)

Plasseringen på morkaken kan også ha litt å si for hvor mye bevegelse du kjenner, men mitt råd er i alle fall å ringe om du beskymrer deg så mye at du tror noe er gale... :o)

ble litt langt dette her, men men :o)

Skrevet

Ja. Tok meg en god varm dusj, og satte på litt tøyvask og puslet litt i huset. Da virket det som han våknet litt igjen. Og da blei jeg veldig glad! Klappet han på rompa og snakket litt med han:) Flinke gutten til mamma. Men blir greit å få kommet til JM og lege en gang i uken fremover nå.

Tenkte jeg skulle stikke bort til min nye nevø. Han er 1 mnd. gammel. Og når jeg har han på fanget, DA blir det liv i magen. Merkelig!

Våknet foressten i natt av at katta lå oppå magen min. Og jeg lå på siden. Følte meg veldig tynn og fin da. Når katta får plass i bredda oppå magen liksom.. hehe.

Formen din bra kaalrot? Du har ikke tenkt å snike riktig enda i køen vel?

Skrevet

så bra at gutten din har våkna da!:) er ikke alltid det skal så mye til før de kvikner til..men en blir jo fort utålmodig når det går litt tid mellom hver gang vi kjenner noe til dem..

Rart hvordan det kan virke som om enkelte kan påvirke den lille i magen! min gutt er veeeldig glad i ribbena mine.. da kan jeg opp til flere ganger trykke ned beina hans, men de er like raskt oppe i ribbena mine igjen. så fort sambo gjør det samme blir han helt rolig og smertene ribbena gir seg!

Formen min er bra, men sliter som sagt veldig med ømme ribben og bekkenløsning.. hvordan er formen din da?

Jm ga meg ny time 20 mai.. sa til henne at da ble det ikke no time for jeg hadde planer om å føde før den tid;) så ja; jeg sniker så fort anledningen byr seg;)

Ellers sitter jeg og forbereder muntlig eksamen.. ikke helt i eksamensmodus om dagene, er liksom andre ting som fanger min interesse..- som f.eks at jeg snart skal bli mamma;)

Skrevet

Har også engstet meg for lite liv. Uke 33 + 6. Kan hende dere har fått dette tipset før, men det virker, så her kommer det eventuelt igjen: Drikk et STORT glass ISKALD saft, da blir det gjerne liv inni magen. Sukker pluss kulde gir reaksjon. Min krabat reagerer ofte på et vanlig lite kjøkkenglass med vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...