Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Men, det er vel sånn at det er 99% sikkert med p-piller. Den sikkerheten gjelder vel selv om mannen får utløsning inni deg? Altså, det skal vel ikke være nødvendig å hoppe av i svingen om man går på p-piller? Jeg tar alltid pillene mine til samme tid, og glemmer de aldri, men er livredd for å bli gravid. Så jeg får omtrent panikk når mannen kommer inni meg. Og går alltid med en angst om å være gravid. Jeg vet at noen blir gravid på pillene, men det er vel veldig liten sjans?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 det er derfor man tar p piller for å ikke bli gravid.. Man kan bli gravid uansett hva man gjør, selv en sterilisering er ikke 100%, men da har du ihvertfall prøvd å gjøre noe med det..sånn tenker jeg. Tok en abort selv og har satt inn hormonspiral nå, er jo ikke 100% sikker for det... Å hoppe av i svingen er heller ikke noe prevansjon,,,
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg gjør jo alt jeg kan for å ikke bli gravid. Tar pillene til samme tid, glemmer de ikke, og har ikke sex om jeg har hatt diare eller noe. Alikevel er jeg utrolig redd for å bli gravid, og det ødelegger en del for meg når det gjelder sex. Får jo helt angst etterpå når han har kommet inni meg... Hadde vel vært best om vi hadde brukt piller, kondom og spiral i ett :-/ Trenger noen beroligende ord kjenner jeg...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Tror du må bare prøve å slappe av og stole på p-pillene. Uansett hva du gjør så finnes det jo ingen 100% garanti utenom avholdenhet. Snakk med legen din for å finne ut hvor mange som faktisk har blitt gravid når de har brukt p-pille og vært kjempe nøye slik som deg. Da viser det seg nok at de fleste som har blitt gravid slik har nok glemt en pille eller to. Slapp av og kos deg, uansett; et barn er jo ikke verdens undergang, derimot motsatte;)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Takk :-) Jeg må vel bare prøve å slappe av... men, det er vanskelig, det skal jeg innrømme. Også er det vondt å sitte med en sånn angst hver mnd... Er ikke verdens undergang med et barn til, men da blir det barn nummer tre, og det er vi absolutt ikke klar for. Usikkert om vi vil ha fler enn to. Situasjonen er ikke lagt til rette for et barn til nå, og det er vel også det som gjør meg ekstra bekymret. Begynte i tillegg å blø når jeg egentlig ikke skal blø nå også, så da får jeg i allefall panikk. Har hatt blødninger før, men da var det tørkeperiode når det gjaldt sex, så da visste jeg at jeg ikke var gravid. Men, jeg skal prøve å høre på dine ord, at om man er nøye, så er det liten sjansj for å bli gravid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå