Netta78 Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Sitter her og kjenner en gryende følelse av fødselsnoia. Har vel etterhvert begynt å innse at ungen må ut, og at det kommer til å gjøre innihampen vondt. Er livredd for å sprekke og å måtte bli sydd. Fungerer disse bringebærgreiene? Hvor ofte og hvor mye skal jeg dytte innpå?
Fruen i huset Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 BringebærBLADkapsler! Skal tas fra ca uke 32 - og 4 uker etter fødsel. Har ingen erfaring, men har hørt mye bra om at disse skal funke (livmora jobber mer effektivt). Begynn i det små og øk mengden etter hvert. Jeg tar nå 3 morgen og 3 kveld.
Idal79 Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Har heller ingen erfaring fra før, men startet med kapsler i ca uke 30. Tok da 1 morgen og kveld sammen med mat eller drikke. Er nå i uke 35 og har økt dosen gradvis. Tar nå 2 tabl 3 ganger dalig. Håper selvfølgelig på effekt, og kjenner også på følelsen av fødselsnoia....
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Er fryktelig delte meninger om disse kapslene. I skrivet som fulgte med fra helsekosten står det at de skal taes siste mnd. av graviditeten og en mnd. etter. Det står også at man alltid skal rådføre seg med lege før man tar helsekost. Jeg har kjøpt de, men ikke begynt på de. Tenkte jeg skulle høre med legen først. Noen som har snakket med legen sin om dette? Jeg er 35+2 i dag.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Jeg tok dem forrige svangerskap! Og det skal jeg denne gangen også! Jeg innbiller meg i alle fall at de hjalp! Jeg startet å ta dem da det var 1,5 mnd til termin. Startet i det små med en kapsel morgen og kveld, og økte til to, og videre til tre. Jeg fødte en uke før termin, og det tok fem timer fra første rien til jenta mi var ute!! Og jordmødrene sa jeg hadde en rask og enkel fødsel til å være førstegangs. Livmoren trakk seg fort og fint sammen etter fødsel. Enten har kapslene god virkning eller så er jeg en fødemaskin!!! Det var det de kalte meg på KK. Snakket med jordmoren min før jeg tok kapslene, hun sa hun ikke kunne si hverken ja el nei til kapslene, men hun sa at det ikke var skadelig å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå