Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det går jo stadig debatter om hvor mye vi skal kle på de små om dagen. Jeg synes faktisk natta er vanskeligere; da kan jeg jo ikke sjekke om hun er passe temperert hele tiden... I vinter hadde hun masse på seg; ullpysj fra Nøstebarn, sånn sovepose hvis hun sparket av seg dyna, dundyne og et tynt ullteppe oppå. 16 grader på rommet. Passe varm og sov godt.

Nå om dagen er det jo så godt og varmt (Oslo), så vi har droppa ullpysjen til fordel for tynn ullbody+ strømpebukse. Bruker soveposen fremdeles. Dundyne også, men ikke teppe. Det er ca 15 grader i rommet om natta.

I dag virket hun kald da hun stod opp; iskalde hender og kjølige kinn. Det er så vanskelig å kle på riktig når det er varmt når hun legger seg og blir kaldt i løpet av natta.

Noen tips?

Hva gjør dere andre?

(og; hvis noen klør etter å anklage meg for å kle på for mye eller noe, så dropp det!! Jeg gjør så godt jeg kan (som alle de andre her inne) og kjenner mitt barn bedre enn deg... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nåkk ikkje hjælpe dæ dær,men så længe ho ku e kald i kinnan å på hendern å go å varm på kroppen så e d inga problem. Onga blir lætt kald på fingran men kjenne ikkje d så godt.:)

Pia mi e så varm at sia ho va født har ho kun brukt en bomulls pysj (av å tell en litt tjukk å av å tell en litt tynn) å ennu har ho av å tell varme utslett..

Skrevet

Hei! Jeg bor også i Oslo, og føler også at det er vanskelig på natten. Men jeg regner med at selv om hun er kald i kinnene og på hendene, så er hun varm på kroppen og klager ikke, så da går det vel bra. Hun blir jo kald i kinnene og hendene ute på dagen også. Min jente (10 uker) sover med en pysj og vanlig dyne over (ikke spesielt tykk). Vi har mellom 16 og 18 grader på soverommet (varierer avhengig av temp ute). Setter opp vinduet på soverommet før hun legger seg, så temperaturen der inne er stabil. Da kan jeg sjekke hvordan hun har det før jeg går og legger meg. Virker hun ok, regner jeg med at det går bra natten igjennom.

Skrevet

Nå er datteren min en liten frysepinne (akkurat som meg), så hun har nok på seg mer enn andre. Men hun sover på lammeskinn med laken over, og så har hun kortermet ullbody (ganske tynn), bomullspysj og tynne ullsokker. Vi har en helt ordinær fiberdyne (høie). Vi har ca 17 garder på soverommet. Hun er aldri svett, og iiiiskald på hendene sine på morgenen.

Hun koser seg noe voldsomt når vi ammer om morgenen, da varmer jeg hendene hennes:) Hehe, grynter og strekker seg!

Skrevet

Bor også i Oslo, og her har lillemor på seg en langerma bomullsbody med en sommerdyne over. Høres kanskje lite ut, men hun er veldig varm av seg. Måtte bytte til sommerdyne her om dagen for hun holdt på å strufne i dundyna si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...