SuperMoM <3 Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg tenkte på å ta sånn modnings akupunktur denne gangen siden jeg da ikke var moden 14 dager på overtid med sønnen min. Så lurte på noen ting: 1. Når kan man begynne med dette? 2. Hvor ofte bør man ta sånn akupunktur? 3. Har det egentlig noen virkning?? hhe 4. Hva ligger pris på ca. ? 5. Og noen som vet om noen som driver med det i Ålesund eller området her?
<3 qleopatrice <3 Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Tror det er vanlig å begynne i uke 37-38. Man tar 1 gang uken frem til du føder. Jeg tror det virker på meg ihvertfall, for jeg fødte 3dager før termin og hadde en kjapp fødsel, som jeg tror akupunkturen sin hjelp i. Så jeg satser på at det funker denne gang også... Pris ligger vel alt i fra 200 - 500 kr I stavanger skal jeg betale 200 hos ei jordmor. Vet at på klinikken mammastork tar de 500 pr gang... Spør din jordmor om hun kan anbefale noen i ditt område... Håper det var til hjelp
2 Gullunger Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg gikk også over sist gang og var ikke moden i det hele tatt når jeg ble satt i gang på overtidskontrollen - så denne gangen prøver jeg modningsakkupunktur, etter å ha lest og hørt mye positivt om det. Vet ikke om det funker enda da... har 6 dager igjen til termin. Har gått siden uke 37 og betalte kr. 350 første gangen og kr. 300 pr. gang deretter. (Tror dette er en ganske vanlig pris ut fra hva jeg har lest her inne). Denne uken, og evt. neste uke - hvis jeg ikke har født da...så skal jeg gå 2 ganger, før det har jeg gått 1 gang i uken, men siden jeg var så overtidig og umoden sist så kunne jeg godt gå 2 ganger de siste ukene sa jordmoren som setter nålene. Hun ba meg instille meg på å gå en uke over denne gangen også.... Uansett så tenker jeg at om jeg må bli satt igang denne gangen også, så er forhåpentligvis kroppen mer klar, så det vil forhåpentligvis gå lettere og ikke ta like lang tid....
Mammahjertet Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Vil råde deg til å undersøke om dette er noe sykehuset der du skal føde tilbyr. Jeg får hvertfall gratis av jordmor på føden.... Er jo litt å spare på det. Siden du ikke var moden sist så langt over termin vil jeg tro de mener du har grunnlag for å få det hvis de tilbyr det. Jeg var heller ikke moden to uker over termin sist, og får det derfor denne gangen. Lykke til
M by M Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Sist jeg var gravid fikk jeg det kun en gang. På onsdag ettermiddag og fikk rier natt til fredag. Men det var modning med åpningsnåler i tillegg da. Var over UL-termin. Fødte fredag.
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Lurer på om jeg også skal prøve det, for jeg er så engstelig for å gå over. Er førstegsns da.Har hele tiden vært svært redd for å slippe ut barnet før tiden. Men nå har jeg begynt å tenke omvendt Har fem uker igjen nå da. Her får vi begynne i uke 37, en gang i uken tror jeg det er. Tror det er gratis. Alle de fire jordmødrene som jobber på fødestua her setter det.
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Jeg har blitt anbefalt å begynne i uke 35. Hadde modningsakupunktur sist også, men fødte allikevel 13 dager over termin (12 dager over med nr 1). Prøver allikevel igjen, de viser jo til gode resultater og jeg har hatt veldig god effekt av akupunktur på mange andre områder, bl.a allergi og halsbrann.
SuperMoM <3 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2008 Takk for alle svar:) Fikk ringt og snakka med ei om dette og ho sa jeg kunne begynne fra uke 35 av.Viss hodet låg ned da,sa ho. Ho skulle ha 300kr per gang og det var 1 gang i uka sånn ca.. Så er jo spent på om at det kommer til å ha noe virkning nå da:p Er bare 31+3 nå,men ikke så lenge igjen til at jeg kan begynne på det nå iallfall;p
ajak Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Jeg skal selv starte med det, men får ikke det før i uke 38, pga at de regner med at det kan sette igang litt tidlig. Da kunne jeg få opp til 3 i uken. Jeg skal få det på sykhuset der hvor jeg skal føde. Tror de gjør det gratis der. Veldig kjekt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå