Gå til innhold

Hvilken stasjonsvogn skal vi kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hund, og trenger derfor plass til både hundebur og barnevogn... hunden er mellomstor, men har et ganske stort bur. Er litt sånn at jeg synes hunden bør ha et bur som er stort nok til at han kan snu seg og bevege seg litt. Vognen er en Emmaljunga Edge Duo Combi vogn...

Noen som har tips til hvilken stasjonsvogn vi kan kjøpe som får plass til dette? Har lyst på Audi 100/A4, men usikker på om denne er stor nok... Og prisen skal være max 30tusen, da vi ikke har all verden å kjøpe bil for og ikke kan ta opp lån..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi he volvo v70-2004mod..der e stort bagasjerom..plass til 2 vogne..

Skrevet

Hei

Vi har bestilt samme vogn, har stor hund og kjøpt en Audi A6 stasjonsvogn:-) Den er ny så rimelig dyr da, men sjekk med Audi...burde være plass til det meste i en stasjonsvogn selv om bilen er ny eller gammel mener jeg:-)

Lykke til ihevrtfall!

Skrevet

Ja, a4 og a6 er vel rimelig på samme størrelse vil jeg tro:) Hadde 100 før, og er ganske så bestemt på at jeg har fått plass i den... men den var jeg jo så flink å krasja, dumme meg... beste bilen jeg har hatt:)

Skrevet

Å så synd det var da....men er fast bestemt på at du burde få plass i en A4 altså,..men du får ta mål av vogn og bur å dobbeltsjekke...sånn i tilfellet:-) kjedelig om det ikke skulle gå liksom og du må legge ned det ene setet.

Jeg tok feil av vognen..har bestilt emmaljunga mondial duo combi jeg, men den er jo nesten lik:-) Hvilken farge bestilte du? Jeg tok sort jeg da hunden min også er sort..hehe.

Skrevet

Opel Zafira 7-seter er en fin og romslig bil.. Der ligger 2000-2003 modellene på 100-150 000kr.. Der kan du slå ned setene bak og du får stooor bagasjeplass..

Skrevet

Jeg har en Wolksvagen passat stasjonsvogn og den er faktisk romsligere inni enn Audi A4, som moren min har....Men er enig i at Audi er litt stiligere:).

Skrevet

Hehe... har kjøpt den brukt jeg da, men er bare 6mnd brukt, og sparte 3500kr på det, ser helt ny ut:) Er bersj og svart... skikkelig nice:)

Skulle ønske jeg hadde råd til en dyrere bil, men kan ikke ta opp mere lån, da jeg nettopp har fått refinansiert 150 tusen som jeg hadde i smålån.. holdt på å gå rett vest, så nå skal jeg holde meg unna lånene en stund, til jeg kan kjøpe bolig :)

Hvilken WV passat er det, ny eller av eldre modell...? De nye er vel større virker det som?

Skrevet

Audi A4 er en del mindre enn A6 inni. For 30.000 tror jeg at jeg ville ha satset på en Volvo 940, Audi 100, eller en Mercedes Benz E-klasse. Det er relativt rommelige biler alle sammen, og de ligger rundt den prisklassen (bare gå inn på finn og søk på stasjonsvogner til den prisen). Lykke til :-)

Skrevet

Har en 2003 mod. Veldig pen, da. Elsker den;).

Skrevet

Den nye Ford Mondeoen er kjempestor.Har plass til både stort hundebur og barnevogn=)

Skrevet

Hei!! Vi hadde Audi A4 før og måtte selge den når barn nr 2 kom da den var alt for liten.. Liten bagasjeplass da karosseriet er så skått!! Og liten plass til bena i baksetet. Audi er også dyr på deler og verksted. Hvis du har et tak på 30000 til bil så ville jeg styrt unna Audi.. For dyr i innkjøp og deler.. Vi kjøpte Volvo V70 og har nå plass til to barn og nr tre på vei, barnevogner etc. Men, Volvo er også dyrt!! Den første bilen jeg hadde var en Mazda 626 stasjonsvogn. Diger bagasje plass og god plass i baksetet! Det er ti år siden og søstra mi har den i dag så den går som en klokke. Mazda, Toyota og Peugeot vil du få helt greie store nok biler i din prisklasse. Billigere i innkjøp og billigere deler.

Skrevet

Ja, vet at Audi er dyr... uff, men liker de så godt, men må vel tenke fornuftig også:)

Takk for mange gode tips :)

Skrevet

Hva med en VW Touran eller Tiguan?

Skrevet

Guri... det var jo ingen som kostet under 100tusen av de bilene... så det blir nok verre :-/

Skrevet

For maks 30.000 hadde jeg satset på mercedes e klasse...STOR inni..A4 er jo knøttliten inni..

eller en VW passat...

Men mercedes har jo lengst levetid på motor, så får nok mere for penga der

Skrevet

får nok ikke en wv passat til 30000 tror jeg...

Skrevet

Jeg har audi a4 avant, og den er kjempe fin! Desverre må jeg bytte den ut nå siden jeg ikke får barnevogna inn i bagasjerommet en gang. Har simo kombi vogn. Jeg gidder ikke å plukke vogna fra hverandre hver gang den skal i bilen. Så den er fin og se på, men veldig liten. Passat er jo en stor bil, eller en litt eldre modeo. De to vet jeg er store. Vet helt ærlig talt ikke hvor mye audi du får for 30000 kr heller...

Skrevet

Var en test på vg for to dager siden..som gikk på dette med str i bil..mener det var om en kunne få tre barneseter i bilen..Den som vant var volvo v70, så kom ford mondeo på 2 plass, toyota avensis på 3 plass.. Tilsist kom passat og skoda octavia... så jeg ville nok styrt unna passat om det er str du tenker på...

Skrevet

Nei, får nok droppe audien for en stund:p Fått tilbud om en audi 100 94 mod til 25tusen, så er litt gira på den... men tørr ikke dra 40mil for å kjøpe den uten å vite om den er stor nok.. selger kunne ikke svare på det eller så... men men... har enda noen mnd igjen heldigvis:)

Skrevet

Vi har audi a4, og fikk akkurat plass til kombivogna,så den anbefales ikke. Da er isåfall A6 mye større (svigermor har), og der var det god plass til vogn+ diverse annet. Men en A6 koster jo litt da....

Skrevet

ikke noe å lure på hos oss blir det toyota avensis.den er større en audi a4 og volvi v50.tok med vogna og prøvde på div.biler.den var størst til den prisen vi har råd til da.ca.200 000.-

Skrevet

Hva er poenget med å brife med at dere har bedre råd til bil osv?

Hun sa at det skulle koste maks 30000, hva er vitsen med å si at bilen oss er stor og koster 200000,-

Og jo, man får passat til 30000,-

Skrevet

Vi har Ford Mondeo. Det kommer jo helt an på hvor stor hunden din er selvfølgelig. Vår er 65 cm høy og 60 kg og buret vi har nå (og som fyller hele bagasjerommet) er 70*90*70 tror jeg....

Men jeg tror vi skal få plass til både hundebur og barnevogn i monedoen, men da må vi kjøpe bur som er tilpasset bilen, og da blir det ikke kjempegod plass for hunden vår. Men hvis vi skal kjøre langt får vi heller stoppe litt oftere så hun får strekke på bena.

Det jeg anbefaler er å se på biler, og teste med buret du vil ha i bilen, men det aller beste er å få "skreddersydd" bur. Det er litt dyerere, men absolutt verdt det. (som eksempel betaler vi ca 3000 kr for bur som er spesialtilpasset mondeo, men da bestiller vi fra Sverige)

Skrevet

piami, jeg kan si deg en ting.. Ser at du skriver at du ikke kan få vw passat til 30 000. vel, jeg kjøpte min da, stw.. 98 mod. til 50 000 men min kjære har en annen, han kjøpte den for 27 000.. INGEN FEIL.. og det var 97 modell..det gjelder å lete litt hver eneste dag osv... jeg er så utrolig fornøyd med min. jeg og typen driver en god del med biler, kjøp og salg og div. og har hatt mange biler, men den er utrolig god altså!! og stor plass inni!!! let mitt, jeg anbefaler den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...