Gå til innhold

Er det flere av dere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....som føler "press" og mas fra familiene deres om å gifte seg nå som det kommer barn inne i bildet?

Vi har vært sammen i 4 år og har jo selvfølgelig snakket om at vi vil gifte oss en dag, men etter at vi bestemte oss for å få barn sammen har ikke denne tanken vært så mye tilstede. Vi har jo inngått den største forpliktelsen av alt: Det å få barn sammen, og er jo knyttet sammen for livet av den grunn! Da blir liksom det å gifte seg bare en formalitet.

Men stadig vekk får vi kommentarer om at vi bør gifte oss, eller mas om ikke vi skal det. Trodde uansett (siden vi ikke på noen måte er religiøse og har bodd sammen i 3 år) at de forstod at nå har vi nok å tenke på i forhold til babyen som kommer. Det som også er rart er at verken hans familie eller min er noen fryktelige tradisjonelle mennesker. Ingen som har i mot samboerskap som sådann. Syntes dette er litt merkelig -i allefall nå som samboerskap er så utbredt.

I tillegg kommer jo det økonomiske i forhold til å gifte seg inn i bildet og. Det er jo absolutt IKKE logisk å bruke penger på en dag eller en begivenhet når vi er i den etableringsfasen som vi er. Vi er ganske fornuftige når det kommer til penger, og familien berømmer oss for det (m.h.t. bygging av hus o.l), så hvordan de ville forsvart å bruke penger som kunne bygget et nytt bad og div. andre ting til huset på nettopp dette, hadde jo vært kjekt å vite:-).

Jeg får spørre de neste gang vi får høre fra noen at "neste gang er det vel deres tur"blunke, blunke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt, dytt...

Nysgjerrig, jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...