kokelimonke Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 ..uten at det koster skjorta? Vi skal gifte oss i en altfor stor kirke, og den er altså ikke veldig fin. Hadde egentlg tenkt å droppe det meste av pyntingen, men samtidig hadde det jo vært litt koselig om det var litt bryllupsstemning der! En mulighet er å kjøpe meter på meter med et litt bredt silkebånd (hvor kan man få tak i det tro?) og feste det f.eks. på annenhver benkerad, men tenkte å høre om noen av dere har noen tips?:-)
kokelimonke Skrevet 24. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. april 2008 Mente å klippe av silkebåndet på ca en meter og henge de ned fra benken, altså ikke en lang som går hele veien, haha, om dere skjønner. Fikk ideen fra fjorårets utgave av "ditt bryllup" på s. 328 ;-)
Mamman til Mari Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Har dessverre ingen tips, kokelimonke, men har samme "problem" som deg... Kirken er ikke sånn superfin, men det er nå kirken "vår" likevel da Hadde tenkt å kjøpe et par blomsteroppsatser, som vi kunne ta med til festlokalet etterpå, men etter samtalen med presten fant vi ut de oppsatsene måtte være veldig store for at det skulle være noe vits å ha de, og det vil vi ikke bruke penger på. Kirken stiller jo med friske blomster på alteret, men har lyst på noe mer også.... Vet bare ikke hva.... Sikkert godt tips det med slikebåndene, kan ikke helt se for meg hvordan det blir bare.... Tar gjerne i mot tips jeg også :-)
Junipien Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg hadde litt av den samme problemstillingen som dere. Kirken er nydelig men utrolig stor. Blir nok en lang vei opp kirkegulvet, men men... :-D Det som reddet meg fra å ha en helt "blank" kirke, var da jeg skulle bestille bukett og oppsatser til bordene. En blomsterbutikk i byen vi skal ha bryllupet i, har gått til innkjøp av falske blomsterranker man kan leie for en billig penge. De gjør litt av seg i kirken og vises, samtidig som er det smakfullt. Man kan leie så mange eller så få man vil. Syntes det var helt genialt. Ring rundt og sjekk litt. Kanskje noen andre har fått samme ide? Lykke til :-D
kokelimonke Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 Det var en idé! Altså en "remse" blomster?! Det var ikke tilfeldigvis i Oslo vel?! Om man finner noen som er litt nøytrale i fargen..Hmm, ja dette må jeg sjekke :-) Takk for tips!
Junipien Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Ja, en slags remse. Du kan ta utgangspunkt i en eføyranke og se for deg at den blir fyldigere og med kremhvite blomster. Blomsterbutikken pynter kirken for oss og de skal legge blomstene langs altret og der de gjør seg best. De hadde også oppsatser som man kan henge på benkeradene. Har gitt dem frie tøyler og budsjett, he, he. Desverre ikke i Oslo, nei. Men det er vel kanskje overkommelig å lage noe slikt selv? :-D
Vannmann35 Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Kirken vår er heldigvis et kunstverk i seg selv, så den trenger ikke pyntes. Men, de sa at hvis vi ville, så hadde de "kopper" som man kan henge på benkene - til å sette blomster nedi. kanskje har din kirke noe lignenede?
kokelimonke Skrevet 24. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2008 Junipien; Tror ikke jeg skal ta på meg den oppgaven selv gitt, ikke veldig kreativ og har overhode ikke grønne fingre dessverre ;-) men får høre med blomsterdamen og sjekke litt rundt.. Har også fått tips om å finne kvister/blomster ute, er jo midt i blomstringstid, men er redd det blir mye styr for et ellers litt småstresset sinn...;-) Og vannmann, det er jo ikke umulig kirken har noe nei! Har enda ikke hatt samtalen med presten, men det skal sjekkes!
Junipien Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 For å si det sånn, det er vel en grunn til at jeg betaler meg ut av det, he, he. Eier ikke grønne fingre. Et annet supert tips vi fikk var å ta syriner. Vi gifter oss i juli, midt i blomstringssesongen, og det er jo veldig flott med en kirke full av velduftende syriner. En av de kvinnelige gjestene kan jo få den oppgaven? Noen du stoler på stilmessig og som du vet gjør en bra jobb. Alle er jo veldig villige til å hjelpe og føler seg verdsatt når de får gi en håndsrekkning.
Mamman til Mari Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Kirken "vår" er egentlig ikke heller så "stygg" - men som din junipien, utrolig stor. Synes faktisk det er litt bra at det tar litt tid opp kirkegulvet... i noen bryllup jeg har vært i, i bittesmå kirker, er jo bruden oppe før man rekker å tørke seg i øyekroken... Men nok om det. Saken er jo at hvis man først skal pynte, må man ha en del pynt, ellers synes det liksom ikke... Har også fått tilbud om å ha kurver hengende på benkeradene, men det var noe blå kurver man måtte ha noen potteblomster i, og jeg synes ikke det hørtes så fint ut egentlig..... Kanskje noen andre har gode forslag i den forbindelse? :-) Er heeeelt utrolig lite kreativ selv - dessverre..
kokelimonke Skrevet 24. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2008 Det er akkurat det jeg tenker og mamman til mari, alt eller ingenting liksom! og det er derfor jeg frykter det kan bli litt dyrt.. men gir meg ikke helt enda, selv om det antageligvis ikke er det gjestene vil se mest på, tror jeg man kommer til å legge merke til det om det ikke er noe pynt! Har du forresten noe peiling på hva som blomstrer rundt den tiden?!
Mamman til Mari Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Nei, tenker du ute? Ikke peil jeg, og er vel litt tidlig med syriner eller?? Elsker peoner selv, og skal pynte med det i festlokalet. Mulig jeg bruker de begge steder, men da må det jo være maaaaaange.... Og de er dyre pr stk, men ganske store da. Vi får legge hodene våre i bløt litt, og si fra til hverandre hvis vi kommer på noe :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 kjøp slike remser med blomster på. form den som et hjerte og heng dem på benkene. vi skal få laget to litt store hjerte ''statuer'' som vi skal pynte med blomster og lys fremme i kirken. tror det kommer til og bli fint.
mom-to-be Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Et av mine beste tips, og noe jeg definitivt skal ha, er det man kaller aisle runner i USA. Nå har jeg bodd der ganske lenge og er litt amerikanisert av meg da, men jeg syns iallefall at det er veldig nydelig å at det gjør det hele litt mer spesielt. Man får kjøpt de ganske billig på E-bay f.eks. Jeg skal ha en i hvitt med strukturmønster i stoffet, å så skal jeg strø masse roseblader oppå den, samt ha blomster rundt alterringen.
Millamor - 77 Skrevet 27. april 2008 #15 Skrevet 27. april 2008 Jeg lurer litt på om jeg skal ringe kirken å spørre om navnet til de andre som skal gifte seg samme dag som oss. Kan jo da kanskje spleise på noen blomster. Vet iallefall at jeg vil ha friske blomster. Har også tenkt på om jeg skal lage noen få, små kranser av blomster jeg plukker ute, dagen før. Nå elsker jeg markblomster Kan se for meg at det kan bli ganske fint.
Fuglehjertet Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Vi fikk navnet på de to andre brudeparene som skulle gifte seg den dagen, og så spleiset vi på pynten i kirka. Den som skulle gifte seg først fikk bestemme pynten, men vi andre fikk vite hva det var og kunne komme med innvendinger. Vi som var sisteparut fikk ta med oss pynten til festlokalet. Vi var kjempefornøyde!
kokelimonke Skrevet 29. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 29. april 2008 Det var planen først, men så viser det seg at vi av en eller annen merkelig grunn har kirken for oss selv den dagen! Tusen takk for tips alle :-) Skal møte blomsterdamen vår i morgen, får høre om hun har noen tips, eller så tror jeg jeg går ut på silkebåndjakt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå