vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 når legger dere barna nå som det går mot lysere tider og mot sommer? jeg har pleid å gjøre vesla klar ca 1845, og etter å ha lest bok og sunget blir kl ca 19 når hun skal sove... nå som det går ann å sitte ute på verandaen og etterhvert nyte solen og leke masse ute, føler jeg kanskje det er litt tidlig... nå denne uken, har jeg lagt henne slik at hun sover 1930... når legger dere deres 3 åringer?
gullegget Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Jeg syntes dette er vanskelig, har ikke lyst til å gå inn selv heller når kveldene er så fine nå.. Her skal de 4, 5 år og snart 3 år sove 19.00, og de våkner tidlig. Før la de seg 19.30, men de er så trøtte når de våkner, så jeg er nødt til å legge de tidlig, for de sover uansett ikke lenger på morran. Så hvis ho sover lenger eller ikke er trøtt på morran så kan du jo holde ho oppe litt lenger.
2SmåTroll Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Ho er i seng til 19:00, da er ho helt skutt. Blir jo ekstra trøtt nå som ho nesten er ute hele dagen, og det tar ikke lange tiden før ho sovner. Men blir nok litt lenger oppe når ferie tiden kommer, men nå synes jeg det er deilig at ho er i seng tidlig, slik at vi kan få litt tid på kvelden og.
Mummimamma;-) Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Vi la 3-åringen vår kl sju til vanlig, men drøyde til halv åtte om sommeren.
marien - FØDEKLAR! Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Vi dropper ofte barne-tv for tida og er ute til den er ferdig. Når vi da kommer inn er det en kjapp dusj og så kveldsmat og lesing ved bordet. Effektivt, men helt uten noen form for stress. Slik kan vi være ute en liten time ekstra, men ungene er i seng ca 19.15. Helt skutt, men lykkelige:)
radio Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 legger vanligvis 3åringen 1900, men nå som det er så lyst har det ofte drøyd til 1930.
yasmina Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 her legges han mellom kl 19 og kl 20, men han er ikke i barnehage saa han maa ikke opp tidlig neste morgen og tar det ofte igjen da. I dag sov han f.eks helt til 0820.
babysjuk82 Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Her legges minstan 19. Men de sovne ik før 9.mine har faste leggetid uans:-D
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Mi jente er snart 3.5 år. Og vi legger henne ca hall syv. Hun trenger mye søvn, og pga jobb og barnehage blir hun vekket kl seks om morgenen. Det er kjempelyst på rommet hennes, men hun sovner godt hver kveld. Er trøtt etter lange dager i barnehagen, hvor de er ute stort sett hele tiden..
simba>>>3gutter Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Vi begynner med kveldsstellet kl 19, mat,bad/dusj og i seng. Kommer litt ann på hvor lang tid, men altid i seng før 20. Er han ekstra sliten etter en dag i bhg legger vi han før. Og da sover han til vi vekker han kl 8 i ukene og i helgenen har den både vært 9 og hav 10 før han våkner, eller sier i fra at nå er han våken.
Tredje bolla i magen :) Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Guttene våre på snart 2 og 4 er i seng mellom kl 1930 og 20. De trenger "lite" søvn så de er oppe i 7-tia uansett. Noen ganger tidligere. Minstemann sover ca 1,5 t på dagtid i tillegg. Han kan godt ligge og skravle i senga en stund før han sovner.
nita&junior Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Uff dette er kjempevanskelig, blir ofte 20.30 nå som kveldene er så lyse.Men hun står ikke opp før ni på morningen da.....
Mamma*til*3 Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Minstejenta vår på 3,5 år er sjelden i seng før kl 20. Hun sovner fort, og er våken og klar for en ny dag allerede i 06-06.30-tiden... Hun har hatt korte netter siden hun ble født. Lystette rullgardiner har hun også, men nettene er fremdeles korte. Hun er opplagt og på godt humør når hun står opp. Og heldigvis; hun klarer å leke stille, slik at storesøster på 5,5 år ikke våkner før nærmere 08. Storesøster har litt problemer med å roe seg om kvelden, og bruker 0,5-1t på å sovne...
Promp Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Vanlig leggetid sommer som vinter her. 3åringen legger seg ved 19-tiden, og er happy med det. Vi bryter ikke våre rutiner i helgene heller, og har et barn som sover meget godt sommer som vinter.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 her legger hun seg ca.19:00, men nå når det er sommer er vi ute til barnetv er ferdig, og klokken blir kansje 19:30 før hun er i seng nå, sovner da før 20:00 vertfall=) og sover til 9 om morgenen, trenger mye søvn =)
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 gutten her i huset legger ca 19.30 og sovner med en gang... dette gjør han hver dag.... han sover til ca 08.00-08.30.... jeg er sykemeldt så vi orker ikke stresse på morgenen før han skal i bhg...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Legger henne mellom 19.30 og 20.00, som vanlig. Hun er en morgenfugl for tiden, for det blir så tidlig lyst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå