Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Har en baby på 8 uker som ikke vil sove på kvelden. Hver eneste kveld i ni-ti tida blir han sutrete og våken, og sovner aldri før en gang mellom halv tre og fire. Han sover ikke spesielt mye på dagen. Hele kvelden virker han svært trøtt, men får rett og slett ikke sove. Det virker som han har vondt i magen eller noe, men det begynner liksom helt av seg selv til samme tidspunkt hver kveld, uansett om han spiser eller ikke på den tiden. Han hylskriker med en gang han blir lagt i senga si og vil heller ikke spise. Han blir sinna når han blir lagt til puppen eller når vi prøver å gi han med flaske. Noen som har vært borti lignende eller som har noen tips? Det har vart i to-tre uker nå og begynner å bli slitsomt å sitte opp til langt på natt hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Han er sikkert så liten enda at han ikke klarer å komme inn i rutinene, min datter var våken hver natt fra 02.30 til 04.30 eller 05.00 frem til hun var rundt 2 1/2 -3 mnd, først da kom hun inn i rutinene
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Sukkervann kan hjelpe på magen. Ellers er det viktig å ha samme rutiner hver kveld - slik at babyen forstår at nå er det natt og da skal jeg sove. Et bad med dempet belysning og mye ro, kan også hjelpe. Det finnes såper/oljer for babyer som virker beroligende. Vet kiwi-butikkene fører et slikt merke. Ikke stress - dette merker babyen med en gang. Tull han godt inn i et teppe når han legges i sengen. Mange babyer som ikke får sove, rett og slett fordi de ikke ligger trangt nok. Og vær obs på hva du selv spiser i ammeperioden. Du sier at han ikke sover så mye på dagtid. Mulig han rett og slett er overtrøtt til kvelden. Jo mer en baby sover på dagtid - jo mer sover han om natten! Hva med å ta en dag uten noe stress. Bare sitt og byss. Mulig babyen din bare trenger godt med ro og lite lyder.
Sunniva78 har to små Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Høres litt ut som at han er overtrøtt, for slik blir gutten min også om han har sovet for lite. Sover han lite på dagen blir han sutrete og sint på kvelden. Klarrer å bysse ham i søvn da, men han er så trøtt at det noen ganger er vanskelig å få ham til å sovne.
mizz25 Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Høres ut som han e overtrøtt,min vil heller ikke ha mat når han blir overtrøtt... Du burde nok legg han tidligere eller gi han mat før han blir så trøtt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå