ChellBell - har født! Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Det skjedde helt plutselig! Kjente ingenting forrige uke, men søndag kveld - og hver kveld siden da har jeg kjent liv! Er 14+5 i dag. Jeg var helt sikker på at jeg skulle føle disse "sommerfuglene", men det har jeg ikke kjent. Der i mot kjenner jeg store bevegelser og spark når jeg holder hånden på magen!! Utrolig festlig og såå betryggende å kjenne liv! Det her har selvfølgelig skjedd mens jeg bor på hotell og er på kurs, vekk fra sambo - så vi gleder oss såå mye til jeg kommer hjem så han kan føle bevegelsene han også! ) )
Miss Dynamite Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 masse gratulerer da =) du er en uke mer enn meg.... Jeg følte igår at jeg kjente noe... ( gyn sier jeg har så veldi følsomme "vegger" hmm... liv eller ikke, jeg har aldri kjent den rare lille følelsen i mitt liv!! så jeg får bare håpe det var det! hehehe.. men du har jo kjent det utafor da, det har jo ikke jeg!!
ChellBell - har født! Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 Så gøy! Det er sikkert nurket du kjenner for det er jo en helt annen følelse enn man har hatt før. Jeg la ut bagebilde nå... *rødme* nesten litt pinlig. Syns din mage var mye finere ;p Jeg ser bare feit ut!!
Miss Dynamite Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 tror også det var den lille.. som min beskrivelse : holde en gullfisk mellom henda, og den prøver å komme løs...hehe.. *litt teit forklaring men* jeg syns du hadde kjempe fin mage! og nei, som jeg sa på mitt bilde, JEG føler meg feit..at den bare er stor overalt.. men din hadde sånn fin gravid kul!!
bønni Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Hahahaha dere asså..... synes dere har kjempefine gravidmager begge to jeg :-) Men det er litt uvant å bli så tykkmavet uten å skulle føle seg feit, jeg veksler mellom å være kry over økende mageomfang, og flau over å se tykk ut.... og må le litt av meg selv. Snart er det vel ingen tvil for folk at det er noe annet enn stor apetitt vi "lider av" ;-) Det var jo egentlig ikke det jeg skulle si da... Jeg lurer på om jeg faktisk kan ha kjent liv inni der jeg også?? To kvelder på rad har det liksom vært en sånn liten bevegelse i magen om kvelden. Jeg er ikke kommet så lenger enn 14+3 ca, og er førstegangs, så skulle vel kanskje ikke kjenne det ennå, hadde ikke forventet det og ble litt overrasket... Venter iallefall spent på neste lille "vift" inni der nå :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 gratulerer!! så heldig du er da:)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Åh, så kjekt:) Gratulerer:) Jeg gleder meg sånn til å ikke være itvil om at det er babyen jeg kjenner. Får den boblende/ kitlende følelsen litt innimellom. Men det er nok andre ting:) Er 15+0 idag.
ChellBell - har født! Skrevet 24. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2008 Takk takk! Jeg går litt på skyer nå merker jeg! Det er noe spesielt med det å kjenne liv der inne! Jeg forestiller meg hvordan nurket hopper og spretter Jeg er akkurat samme: det veksler om å være flau over at jeg vokser og stolt over magen.. Jeg vet rett og slett ikke om jeg kommer til å bli 100% stolt av magen min og det at jeg blir større, men jeg har i hvertfall akseptert at sånn er det bare!! )
Rascal_4.11<3 Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Så gøy da også så fin mage du har fått Tenk at det ligger en liten baby og koser seg inni der Magen min har blitt stor den også og jeg var såå stolt over den helt til mora til ei vennine kommenterte at jeg var blitt feit... *uffffufffufff* Hun tenkte at jeg var for unge for å få barn / a hun var i bestemors alderen så hun hadde ikke tenkt på den muligheten engang, men alikevel da.... Så har prøvd å trekke inn magen når jeg går ute blandt folk men det er jo ikke så lett gitt..hehe Jeg begynte å kjenne poking i magen rundt samme tid, er kjempegøy og betryggende å kjenne liv.... KLEM
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Ååå, så artig Chellbell! Grattis! Har ikke kjent noe særlig foreløpig selv, men har ikke kjent etter no særlig heller da.. Tenkte at d var litt tidlig enda, er 14 uker idag, men kanskje jeg skal begynne å kjenne etter litt mer, blir jo litt inspirert når man hører slikt! Men hørte hjertelyden igår for første gang da, det var STORT!! Anbefales! Fant lyden m en gang, og den var så kraftig og flott, hørtes nesten ut som noen gallopperende hester.. 140 i puls, og fikk en veldig gutte-følelse m en gang jeg hørte den! Så vi får se i slutten av mai om jeg har rett=) Hehe Fin mage du har fått også! Ligner litt på min i formen (la ut noen magebilder igår). Skjuler du magen eller strutter du? Jeg er lei av å skjule, så nå strutter jeg, herlig=)
AO3 Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Heldiggris! Jeg er 14+5 i dag, så jeg ligger en dag etter deg. Jeg kjenner ikke en døyt... Men jeg kjenner at livmora vokser, den blir større for hver uke, så jeg får vel bare satse på at jeg kjenner noe etterhvert... Et eller annet skjer i alle fall der inne!
ChellBell - har født! Skrevet 24. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. april 2008 Takk, lykkelig&gla! Så fine magebilder du har!! ) Jeg har jo fremdeles ikke hørt noe hjertelyd da... sukk, men skal til legen igjen neste uke så DA må hun vel klare å finne hjertelyden! Jeg trodde også det var litt tidlig og kjenne bevegelser så jeg ble ganske overrasket, men nå er det ikke tvil! Når skal du på ordinær ul? Jeg fikk time 30.mai. Da er jeg akkurat 20+0 så det var jo litt sent da... Jeg har begynt å få skikkelig guttefølelse jeg også! ) Jeg vet ikke om jeg skjuler eller strutter.. kanskje mest skjuler for jeg syns jeg fremdeles bare ser småfeit ut :S Men magen vokser i en fart nå så jeg er vel over det stadiet ganske snart vil jeg tro.
ChellBell - har født! Skrevet 24. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2008 Det skjedde helt plutselig, så bare vent, meg80 - med spire!! Din er sikkert rett rundt hjørnet med å gi deg et skikkelig spark
AO3 Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Hehe, nei, med min vanlige flaks, ligger sikkert morkaken foran, slik at jeg ikke kjenner noe som helst før i uke 20+!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 Takk takk! Synes magen er fin jeg, og føler meg faktisk ikke tjukk, for den er jo så hard og fast liksom, ikke sånn pløsete og slapp.. Så jeg strutter, så får heller folk tro hva de vil=) Om noen uker skjønner de jo uansett hva som er på gang! Men er faktisk en god del folk på jobben som har turt å spørre om jeg er gravid allerede, så d er jo litt moro da! Og du må virkelig glede deg til å høre hjertelyden til uka, det var så fantastisk! Og legen kommer helt sikkert til å finne den uten problemer. Har fått UL akkurat en uke før deg, 23.mai på Riksen- tipper d blir jente på oss begge jeg..hehe.. Hadde vært litt artig da, gå rundt m skikkelig gutte-følelse i flere uker, og så få beskjed om at nei, her er en liten jente her, hoho=)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Har også kjent liv:) Kjente det for første gang forrige søndag, og så igjen denne søndagen. Så er nok en søndags baby hehe.. Kjente litt igjen på mandag, men siden har jeg ikke kjent noen ting.. Men det kommer nok når jeg kommer litt lenger på vei.. Begge søndagene jeg kjente spark så låg jeg veldig krøllet sammen på sofaen. Prøver å legge meg i samme stillingen igjen for å få den lille til å sparke igjen, men får det ikke til. Er jo så fantastisk når en kjenner liv. Gleder meg veldig til å kjenne flere spark, helst hver dag, og å kjenne det utenpå magen også slik at mannen også får ta del i dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå