Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Prøvd kiropraktor? Hjalp for oss... Dette fordi de masserer på en måte som påvirker tarmene. Helt sant. Det buldret i bleien til mini.
bergen81 Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Ja, jenten vår har slitt fælt med dette. Ville eller klarte ikke bæsje i bleien, og vi måtte hjelpe henne i gang hver dag. Tror hun fikk litt skrekken etter hun hadde veldig hard avføring som sikkert gjorde veldig vondt å trykke ut. Har begynt å gi malt i flasken 3 ganger daglig, gir henne litt vann mellom måltidene samt at jeg masserer magen hennes hver dag med litt olje. I tillegg gjør jeg "syklebevegelser" med bena hennes etter råd fra helsesøster. Nå, etter 3 uker med knallhard avføring har det endelig begynt å gi resultater! De siste dagene har hun hatt bløtere avføring og det har kommet i bleien uten at vi har måttet gjøre noe:) Så malt, vann, massasje og aktivitet har hjulpet her...og en god dose tålmodighet.. Hvis ingenting virker ville jeg tatt en telefon til legen! Lykke til:)
Gjest Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Vært hos kirop to ganger... hjelper ikke på avføringen i det hele tatt:(
Gjest Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Hvor mye malt har du i flaskene? malt fuker ikke her i det hele tatt.. Hvilken mme gir du? vært hos lege og undersøkt flere ganger! så lenge allmenntilstanden er bra og hun går opp i vekt så er det ikke noe å gjøre har han sagt.. men får vel ta kontakt med barneklinikken!dette kan ikke fortsette... driver å prøver laktulose nå.. 3 dagen.. men ingen virkning enda.. bæsja litt isted. veldig hardt!! og vondt for henne...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Det tar noen dager å få full effekt av laktulose, men dosen må ofte være høyere enn det som er ansett som "normalt", så hvis det ikke virker kan det hende du må øke den. Vi fikk beskjed om å starte på 2x10 ml daglig og øke til det virket (= myk og behagelig avføring), og måtte gå opp til 2x25 ml daglig for å få effekt. Vi har deretter sakte (veldig sakte og bare litt mindre av gangen!!!) kunnet redusere til en mye mindre dose uten at avføringen har blitt for hard.
bergen81 Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Har en god ts i flasken tre ganger om dagen. Vi bruker Nutramigen siden vi er disponert for allergi. Har du sjekket om hun er sår eller har rifter rundt åpningen? Da kan det nemlig være enda mer smertefullt for henne, og trenger kanskje litt smørning.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 åå..såpass!! men hun drikker ikke alltid opp all melka.. hva gjør jeg da?(da får hun jo ikke i seg alt heller... Jeg får prøve 10 ml først nå ja! jeg har ikke spurt legen men bare leste i en brosjyre jeg fikk av apoteket.. der det stod 3-6 ml fordelt på 2 flasker.. syns selv det var litt lite ja..
Gjest Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Hun har ingen rifter som jeg kan se. Litt rød.. smører henne godt med krem og vaselin innimellom når hun presser fælt.. jeg har prøvd en god teskje men hjalp ikke! rart at det ikke hjelper syns jeg!!
☆Lille my* Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Hei! Vet akkurat hvordan du har det! Er virkelig tungt å se barnet sitt slite så mye! Vi har også prøvd alt! Etter en lang periode på duhalac (samme som lactulose tror jeg) Ble magen litt bedre! Men da vi måtte trappe ned var det i gang igjen! Men! Vi bytta til Hipp mme! Magen ble veldig urolig men vi lot det gå en uke for å se om det retta seg! Å nå er han litt bedre! Så begynte vi i går med fullkornsgøren fra Holle! Å i dag var det en kjempe fin bleie! Vi har også nesten 2 sp malt i ca 1 1/2 l vann!
Gjest Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Godt at det ikke bare er meg!!!utrolig vondt å se på henne... Lurer på hva som gjør at ikke malt eller noe virker??? hvor gammel er/var din når han sleit?? jeg og bruker hipp nå! den gjør at hun får det ut annenhver/tredje dag.. med de andre kunne det gå nesten en uke! men det som kommer ut er såå utrolig hardt.. kan trille ut av bleia... vurderer å gå til barnelegen men jeg har ikke troen på at de kan gjøre så mye!! så lenge allmenntilstanden er bra og vekt oppgangen er fin!? Har du malt i melken i tillegg til laktulose? jeg lager opp flasker med vann om gangen og har brukt å ha 1 ts malt i hver flaske...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Bruker Nan mme.Min gutt bæsjer 2-3 ganger til dagen.Får noe malt hver måltid+en del fruktpure.Litt fruktpure etter grøt,middag.Tror han bæsjer godt av frukten.Var en periode han hadde hard mage.Ga ekstra malt da.Men det tar noen timer før malta virker!!
Gjest Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Min datter blir 3 mnd den 7 mai.. sånne glass er jo anbefalt ved 4 mnd`s alder..?!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 MALT!!! Eneste som virker. Dersom det ikke funker, så må du gi enda mer malt. Vår jente er avhengig av malt. Bruker ca 1 skje pr 240 ml mme=) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå