Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Mini er 8.5 mnd og veier 9 kg. Mine foreldre ønsker å kjøpe en billig bilstol for å ha i sin bil. Når jeg begynner i jobb igjen skal mini være noen dager i barnehage og resten skal mamma passe han. Det blir da for tungt å flytte over vårt sete hele tiden. Vi har selv akta graco cosmic comfort og er kjempefornøyd med den, men blir litt for dyr for å har til en "ekstra" stol. Noen som har noen tips???
Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Nå blir du sikkert sur, men jeg syntes ikke man skal "spare" penger på noe så viktig som en bilstol. Jeg ville gått for tryggest og "best i test", uansett pris. Kanskje kjøpe brukt? Eventuelt leie av forsikringsselskap?
nettigull og Lenora lille.. Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 jeg vet at babykos.no har hatt lagersalg, kanskje de har noen billige bilstoler igjenn..du kan jo sjekke der
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Ellos har en bilbarnestol som er godkjent for barn mellom 9-36 kg - kun for forovervendt montering (det anbefales jo bakovervendt for alle barn under 4). Koster 999,-. Eller så kan du jo kjøpe brukt på feks www.finn.no - der får du merkestoler til en rimelig penge. Så at de har cosmic-seter der til rundt 1000.. Forsikre deg bare om at stolen ikke er for gammel (de sier maks levetid på en stol er 5 år) og at den er pent brukt. Lykke til!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Jeg sier meg helt enig med Athiriell!! Hvorfor i all verden skal det spares på sikkerheten til baby i bil??? Like sannsynlig at besteforeldre kræsjer som at man selv gjør det, så da bør setet være like sikkert! Brukt stol kan jo være greit, som noen nevner her, men da må du forsikre deg om at den ikke har vært i kræsj eller er for gammel. Tror heller jeg kanskje hadde valgt å spleise på en skikkelig bilstol med besteforeldrene, jeg...
EnMamma Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Da ville jeg kjøpt Britax Two Way Elite det er lett å montere, tar ikke så stor plass, trygt og ikke minst ikke så dyrt(ofte på tilbud til under 2000 kr). Kan brukes bakovervendt fra 9-25 kg.
EnMamma Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Må legge til at jeg ville i hvert fall kjøpt et sete fra en anerkjent produsent, ikke noe billig merke ala Coop Obs eller Ellos.
mams-til-tre Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Jeg vil bare si at prisen har ingen ting å si så lenge bilstolen er godkjent etter lover og regler... Jeg har kjøpt "billige" bilstoler til ungene mine i alle år, og de er sannelig like gode som noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå