coscos Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Lurte på om alle foreldre får foreldrefradrag, helt fra barnet er født. Slik jeg tolker rettledningen til selvangivelsen, så gjelder det alle barn, men fikk høre av en venn at det kun er de som har barn i barnehage som får dette fradraget. Og, hvis vi får fradraget, vil vi da få hele beløpet, selv om lille M er født i april? Mannen min har fått restskatt, så vi prøver å finne alle mulige fradrag vi kan ta med :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Tror det kun er når man har utgifter til pass..... se linken her: http://www.skatteetaten.no/Templates/Artikkel.aspx?id=28685&epslanguage=NO Men sjekk det med skatteetaten for å være 100 prosent sikker!
♥Snulder Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jeg og mener at man må kunne dokumentere utgifter til barnepass:=)
coscos Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2008 Takk for svar. Jeg får nok ta en telefon til skatteetaten. Tenkte jeg bare skulle sjekke her inne først, hva dere andre har gjort, det første året dere hadde barn.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg har hatt barn i over 20 år så det husker jeg rett og slett ikke;-D Teflonhjernen har satt seg for godt!
Karomamma Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Hei, nå har du sikkert ringt dem for lenge siden, men i hvert fall: Du får kun fradrag for reelle utgifter til barnepass (hvit dagmamma, barnehage og reiseutgifter hvis du har ekstra reise hjem-barnehage-jobb). Fradraget er det du faktisk har betalt, begrenset oppad til 25.000. Jeg tror i hvert fall det er det som er maksbeløpet. Hvis lille M begynner i barnehagen for eksempel i august, får du fradrag på selvangivelsen for 2008. 5 mnd x 2330,- pluss evt. reiseutgifter. Du får altså ikke noe fradrag for 2007 ettersom du hadde permisjon da. Dersom du har kommunal barnehage, rapporteres beløpet inn sentralt. Hvis du har privat, får du et bilag som du bruker som vedlegg til selvangivelsen. Lykke til!! Hilsen fradragseksperten
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Blir fort noen kroner på fradragseksperten:o))
coscos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2008 Takk for utfyllende svar! Har ikke fått tid til å ringe i dag, har vært hos fotografen, og så rett hjem til lunsjgjester som akkurat har gått. Da blir det ikke noe foreldrefradrag på oss i år. Da får vi lete litt mer å se om det er noen andre fradrag vi kan få med oss. Tusen takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå