Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Så lenge det ikke er bæsjebleie, så vasker jeg bare morgen og kveld..
ulydia Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Same her, morgon og kveld + ved bæsj. På sjukehuset sa dei at vi ikkje trengte å vaske, viss det berre var tissebleier.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 skifter dere bleie på natta hvis de bare har tissa?
Ranveig R Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Vaskar morgon, kveld + ved bæsj. Skifter ikkje bleie om natta, med mindre ho av ein eller annan grunn er våken og oppe ei stund (f.eks. om ho er sjuk og er oppe og får pupp før eg legg meg).
Gjest Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Skifter ikke tissebleier om natta nei.. Så de er ofte rimelig fulle om morgenen! Uff stakkars lille venn..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Hvor lenge har de på samme bleie da? jeg skifter heller ikke på natta. fordi han våkner jo skikkelig til da..
ulydia Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Det blir ca 12 timar her og, kanskje litt lenger. Eg tenker pjuska mi hadde gitt beskjed, dersom den våte bleia var ubehageleg. Ho er flink til å seie i frå om ho ikkje er nøgd, ellers.
Grid Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 De lærde sier jo at man ikke skal skifte på natta såfremt det ikke er høyst nødvendig, og da helst i sengen. Så jeg skifter bare hvis han har bæsja eller bleien har lekket. Og jeg vasker ikke hver gang. Bare ved bæsj (og da skyller jeg gjerne rompa hans i håndvasken), morgen og kveld. Eller bare hvis jeg føler for det. Men bruker bare vann hvis det ikke er inntørket bæsj, bruker da litt babyolje. Og så har jeg Balneum Hermal i badevannet hans (badeolje som vasker/trekker inn og gir fuktighet i motsetning til å legge seg utenpå huden, som babyoljen gjør). Fikk tips om den fra legen da han var nyfødt og veldig tørr. Funker veldig bra forresten.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Tuppa mi legger seg kl 19.00 og får pupp kl 23.00 og 06.00, skifter ved mating for bleia blir så sinnsykt våt:) Hehe, hun er et lite komatroll, så hun sovner fort igjen likevel:) Sånn i løpet av dagen vasker jeg henne ca på annenhver tissebleie og seff når hun har bæsja. Bruker bare vann og pittelitt weledaolje, og så ligger hun og spreller seg tørr noen ganger i løpet av dagen! Hun har aldri vært sår, tror lufting er ganske essensielt for noen babyromper:)
camosilla Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 vasker av og til når det er bare tiss. Skifter bleie i senga på natta hvis den er ganske tung, ellers er pysjen gjennomvåt når vi skal stå opp...
Labambie Skrevet 23. april 2008 #16 Skrevet 23. april 2008 Jeg vasker faktisk ved hver bleie... Også bare tissebleier.. Vetke hvorfor! Tror jeg bare tenker sånn at jeg liker jo selv at jeg tørker meg etter jeg har tissa..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. april 2008 #17 Skrevet 23. april 2008 Jeg vasker så å si hver gang, fordi det er nesten alltid bæsj i bleien..Hun er nå snart 6 uker, vet ikke om dette vil forandre seg? Skifter når jeg merker at hun har gjort fra seg. Om natten skifter jeg som oftest før jeg ammer, så hun sovner etterpå. Vil ikke at hun skal ligge med bløt bleie, og det er jo som sagt ofte at hun har bæsjet litt. Får litt fnatt av å tenke på at de ligger med dette i bleien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå