Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Har hørt at hvis man fullammer og barnet ikke får annet enn morsmelk, er under 6 mnd, ammer om natta og man ikke har fått mensen tilbake, så kan man ikke bli gravid. Noen som har oppfylt kriteriene men blitt det likevel? Vet ikke hva jeg gjør om jeg blir gravid nå! Orker ikke en til graviditet og alt som følger, men jeg har ikke lyst på en evt. abort heller... Kondom er noe dritt, det er jo vondt i utgangspunktet... Derfor vil jeg ikke ha spiral heller. P-piller o.lgn. blir jeg bare syk i hodet av. Liker ikke å pakke kroppen full av hormoner.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Ikke jeg, men ei venninne.. Hun var sikker på at hun var beskyttet så lenge ungen ble fullammet og fremdeles spiste hver 3-4 time hele døgnet, også natta. Det var hun ikke, jenta hennes var ikke 4 mnd engang da hun testet positivt, og hun hadde ikke fått tilbake mensen heller nei... Skal man tenke prosentvis sjanse og statestikk, er sjansen for å bli gravid når man fullammer mindre enn ellers, men sjansen er der. Du vet aldri når den første eggeløsningen etter en fødsel kommer, så vil du ikke bli gravid må du bruke prevansjon.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Kusinen min fikk to på et år...en i januar og en i desember...skrekk og gru. Jeg bruker kondom!!! Og ja, hun fullammet...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Det er ikke 100% og hvis man spør enhver oppdatert medisinpersonell vil de fortelle deg dette. Det beror på flere faktorer enn fullamming og individuelle forskjeller er og blir et faktum. Om du absolutt ikke ønsker å bli gravid bør du/dere begynne å tenke på alternativer. Du må vel uansett begynne på en form for prevansjon snart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå