Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 er nå i uke 25 og har kjennt liv hver dag siden i uke 17... men de siste to dagene synes jeg det har vært så stille der inne... er syk for tiden (kjempeforkjøla og slapp) og synes det er veldig stille i magen... kjenner liv nå og da, flere ganger om dagen, men synes det er så lite... bør jeg være bekymret eller kan dette være et resultat av at jeg er syk?
Monique72 Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Opplevde det samme onsdag i forrige uke. (er nå 27 uker). Ringte til føden, og fikk beskjed om å komme innom en tur. De målte da hjerteaktiviteten i 20 minutter, og tok ultralyd. De mente at grunnen til at jeg hadde kjent så lite liv den dagen, var at barnet lå med ryggen ut og sparket innover. Du kan jo ringe dem og høre da.... I det minste for å få fred med deg selv. )
Gjest Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Siden du kjenner liv opp til flere ganger hver dag, så er det mest sannsynelig ingenting å bekymre seg for. Det kan være at babyen din har snudd litt på seg, slik at den sparker mest innover mot ryggen istede for ut mot magen. Ellers så er det ikke uvanlig at babyen har noen perioder/dager hvor den er litt roligere enn ellers. Jeg er 31+4 i dag og har flere ganger merket at babyen blir litt roligere til tider. At det blir mest glidende bevegelser og det virker som at h*n sover mye i perioder. Og det er normalt visstnok.. Men hvis du er bekymret er det ingenting i veien for å ringe føden. De er der for deg og jobber for at du (og alle andre gravide) skal ha et sunt, godt og trygt svangerskap =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå