Gå til innhold

Vanncyste/slimcyste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for ca litt under ett år siden påvist en cyste i underlivet. Gynokologen erklærte det for å være en vanncyste og mente den ville sprekke av seg selv. Så fikk jeg kontroll ca 2 mnd senere.. Den hadde ikke sprukket, så hun satte meg opp til en ny time ca 3 mnd senere. Fremdeles ingen forandring heller ikke på str. Så var jeg der igjen i februar og da var det vel ca 9 mnd siden jeg var det første gang med cysten( var der av andre årsaker). Ingen forandring. Hun setter opp en ny time som jeg har i juli.

Første gang jeg fikk høre om cysten spurte jeg henne ut og hun sa at det ikke var farlig, at den kom til å sprekke av seg selv og at alt så bra ut. Skulle selvføglelig si ifra hvis det oppsto intense smerter.

Mamman min ble litt hysterisk rundt dette, det samme blir andre, skulle tro jeg hadde fått kreft... Jeg stoler selvfølgelig på gynokologen og gidder ikke bry meg noe med noe hun sier er ufarlig og kommer til å løse seg selv. SÅ snakket jeg litt med mamma.. Hun mente tanta mi også hadde hatt cyster og hadde masse problemer pga det. Etter ca ett år stusser vi også over hvorfor den ikke har sprukket....

Så jeg googler det. Det viser seg at det finnes noe som heter slimcyster. Dette er en cyste som lett kan forvksles med vanncyster og de må som regel sprekkes kirurgisk. Har enda ikke funnet ut hva slags evt lidelser de gir. Det sto også at vannycster skal sprekke av seg selv innen 3 mnd!!!!!!!!!!

Har jeg en J***** dårlig gynokolog eller hva? Noen som har erfaring med slike cyster? Tenker jeg må ringe å si noe til gynokologen... kan jo umulig være en vanncyste... Syntes dette virker veldig rart... Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe`???

HI

Skrevet

Jeg kan ikke gi deg noe svar på hva dette kan være.

Men jeg selv har vært veldig plaget av cyster, men de sprakk alltid til slutt.

Mulig du da har en slik slimcyste, så lenge den ikke sprekker.

Hva med å ta kontakt med en annen gynokolog....feks på Volvat.....det er jo verdt hver krone, bare man finner ut hva som er feil.

Ønsker deg lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...