Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Noen som kan noe om dette?
Turtelduen Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Vet at så lenge du henter en vare på butikken har du ingen angrerett... er bare butikkens egen service som evnt tilbyr retur med bytte i annen vare eller penger... Er det kjøp via tlf, internett så har du 14 dagers angrerett...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Ja, jeg kan endel. Kommer i første rekke på om du har kjøpt av en privatperson eller en bedrift.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2008 Mannen kjøpte en sykkel til gutten i dag som han ikke kan bruke. Vi hadde sett ut en annen som holdt de kravene som fysioterapeut og manuell terapeut hadde satt pga guttens rygg/nakke problemer. Mannen hadde misforstått og spontant kjøpt en sykkel i kveld som ikke holdt verken disse kravene eller den prisen vi hadde bestemt oss for. Gutten har ikke brukt sykkelen. Har vi rett på å bytte og få pengene tilbake? Eller må jeg sitte her nå imorgen med en trist gutt, feil sykkel og teit mann? Håper det er mulig å ordne opp i. Aaa, er det mulig.. en smule frustrert.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Ta med kvittering og sykkel og forklar situasjonen. Burde gå bra det.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Du har nok ikke KRAV på å få byttet. Das måtte dere enten kjøpt sykkelen på nett/over telefon eller på messe. Men jeg vil likevel tro at dette ikke er noe problem. Spesielt ikke hvis du skal ha en annen sykkel i samme butikk. Hvilken butikk er det i forresten?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2008 Var på G-sport. De har jo sånn 100% fornøyd garanti selv om man har brukt produktet eller så får man bytte til en annen modell men de hadde kun den modellen. Gutten har ikke brukt produktet.
Turtelduen Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Er det kjøpt i butikk pleier det alltids å gå greit da.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 99 % sikker på at det skal gå greit. )
Mamma med to søte små Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Du har ikke krav på å få byttet den, men som regel så er det aldri noe problem. Står ofte på kvitteringen hvilke "rettigheter" du har i den butikken. Kan vær at du ikke får pengene igjen, men en tilgodelapp. Sjekk kvitteringen hva som står der.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2008 Og den modellen passet da ikke gutten pga. at han har problemer med rygg/nakke. Vi har sett en annen et annet sted som fyllte de kravene.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. april 2008 Stod ikke noe på kvitteringen.
Fire småtroll Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Du har ikke krav på pengene tilbake så du må være forberedt på at de kommer til å si at du kan bytte i annen vare eller få tilgodelapp. Men de fleste butikker gir seg og gir pengene igjen hvis du insisterer, det er viktigere med en fornøyd kunde enn å beholde de pengene i kassa. Jeg jobber i butikk selv, så mitt råd til deg er å gå tilbake litt utpå dagen (de har somregel ikke annet enn vekslepenger i kassa på morgenen så det kan være vanskelig å gi deg penger tilbake), men gå før fire så det er størst mulig sjanse for at butikksjefen er tilstede. Hvis butikken ikke har automatisk deponering har ikke en ekstrahjelp fullmakt til å gi deg pengene, men det har sjefen. Vær åpen om problemet, be pent og ikke hiss deg opp så er jeg sikker på at det går i orden, det hadde det gjort i "min" butikk selv om vi egentlig ikke gir pengene igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå