Gå til innhold

Liker ikke middag - må bare gi det tid?


M-Tos

Anbefalte innlegg

Håper å få innført middag. Men han fnyser av potet, gulrot, brokkoli... Skal ut i jobb om ca to mndr og ønsker å avvenne ham med nattammingen (etter hvert). Da er det vel viktig å ha minst 3 fast føde-måltider på dagen? Han spiser grøt om kvelden og litt frukt om formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min likte heller ikke middag i begynnelsen, han bare brekte seg og spyttet ut igjen.

Men jeg var bestemt på at dette skulle vi klare. Og gav han middag med jevne mellomrom :)

Visst han brekte seg en dag, så fikk han bare mme til middag dagen etter. Og noen dager etter det igjen så prøvde jeg med middag igjen.

Jeg lager middag selv til han med gulrot, potet, kålrabi, litt blomkål.

Det liker han nå kjempe godt. Holdt på med den spyttingen og brekkingen 3-4ganger, før han skjønte poenget :)

så nå liker han middag veldig godt, men får det enda ikke fast vær dag :)

Vet dessverre ikke noe om 3 faste måltider ang. nattavvenning. Da mini har sovet hele natten siden han var 3uker :)

Men mener å ha hørt at de ikke har behov får nattmat når de er passert 6mnd. og man kanskje har innført 2 måltider grøt.

Men er ikke helt sikker på dette :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel ingen fasit:) Vi prøver oss frem. I går og i dag har jeg forsøkt brødskive med leverpostei. Blæh... Ingen suksess. Men kanskje en vakker dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, må nok bare prøve seg litt fram.

De fleste rutinene vi har fått til hittil, har egentlig bare falt på plass av seg selv :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I løpet av de siste ukene har vi fått innført grøt til frokost, samt middag. Kveldsgrøten har han spist lenge. Nå begynner det å ligne på noe:) Kanskje det snart blir soving om natten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...