dorthea Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 var på kontroll idag...er 39+3dager og magemålet var på 38cm.:/det skyter i været liksom,i forhold til hva jeg har hadd i mål....skal på ul.pga.det om en uke,men jordmor sa hun trudde jeg kom til å få ihælga,hjelp!!!plutselig en kjempebaby??noen med erfaring hva man kan forvente??
*Super*Mamman* Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 I de to forrige svangerskapene mine har jeg ligget med samme målene som deg, men babyene har kun vært 3200 og 3300 g... Har stort mål denne gangen også, men i følge UL er også denne under gjennomsnittet..
dorthea Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 ok...det var beroligende:)dette er nr.2,mi første kom noen uker før og var like under 3kg.så er så spent på denne gutten!de sier jo at den første har banet vei,men allikavel...kjente jeg ble litt småskremt når jordmor sa denne babyen godt kunne være over 4kg.:/
Duracella Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Det kan vel godt bare være mye mage og fostervann. det hadde jeg med første, så ut som om jeg minst skulle ha trillinger.....
Joikaboll@ Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Hadde enorme magemål med nr 1, og ut kom ei jente på 2,4 kg så blei nesten litt skuffa etter å ha lagt på meg 35 kg. Så det er ikke dermed sagt at stort magemål er stor baby.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg er også i uke 39 og har også et stort magemål. Ligger på 39 og har fått vite at hun blir ca 4 kg til termin.
lillespiren2:) Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Hei! Jeg var også på kontroll i dag, og jeg hadde også plutselig høyt fundusmål, skal tilbake på sjekk neste uke. Jeg spurte også om det betydde at jeg kommer til å få en stor unge, men da sa hun at det ikke trengte bety det. Hun forklarte at de høye magemålene enten var litt mer fostervann el så kunne det være fordi jeg hadde kraftige kynnere da hun målte, slik at målingene ble høyere av den grunn. Jeg synes det er helt rart at jeg har så høye mål, siden det ikke ser ut som magen min er noe stor. men jeg har visst en veldig lang mage.. snodig.. Folk som jeg snakker med tror jeg kun er 5- 6 mnd på vei når de ser magen min.
BitteLiten *har født* Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Jeg er i uke 40 og har sf mål på 35. det er rett over den røde streken... Jeg har ligget rett under hele veien, men nå på siste kontroll var det plutselig gått opp og over..... Sist var jeg mye større enn nå, og fikk en gutt på 4,5 kg og 52 cm. Nå skal vi ha jente og JM mente hun sikkert ble rundt 4 kg... Det skal sies at jeg la på meg 20 kg i første svangerskap og har bare lagt på meg 7 kg i dette... så jeg vet ikke helt om jeg tror noe særlig på henne jeg da.... :oP
bustine Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 38 cm i uke 39.3 er vel ikke så veldig stort vel.... Er 36.0 og har SF mål på 40 jeg nå...... Lagt på meg 7 kg bare. Skal på ul på mandag, er spent på størrelse på baby. Sistemann var 4360, men da va ikke SF målene så stor.
Bebis08 Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Jeg fikk gutt på 4,1 og 53 cm sist, og da lå jeg rett over den røde streken. Så det kan være store barn selv om målene er på gjennomsnittet.
dorthea Skrevet 24. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. april 2008 ok...skal på ul.idag for å sjekke mål osv....er så spent:)det er vel mere av den grunn at jeg har ligget på gjennomsnittet hele veien også plutselig nå i slutten skyter det i været!takk for alle svar:)
dorthea Skrevet 24. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2008 er så glad jeg slipper å vente til over helga med å få vite ca.hvor stor gutten er:)
Miffs Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Tror ikke det trenger å noen sammenheng...Bare hvis målene plutselig skyter fart eller står stille. Jeg lå hele tiden litt under gjennomsnittet(akkurat innenfor det grønne), men fikk en baby på 4.2kg og 54cm.
dorthea Skrevet 24. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. april 2008 nå har jeg vært å sett lillegulle:)alt bra og han koser seg der inne...hun sa jeg hadde rikelig med fostervann,så derfor de høye måla.gutten var ca.3500 nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå