LilleVilleVilja Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hadde bestemt meg for å kjøpe Graco Comfort, etter masse om og men. Men da jeg kom på Babyshop, sa de at de ikke anbefalte den, da den visstnok kom dårlig ut av en test (vanlige tester er i 50 km/t mens denne var i 57 km/t, og da holdt den ikke mål). De anbefalte Be-safe stolen fra 9 kg i stedet. Og på Barnas Hus anbefalte de Britax, fordi den var overlegen i tester, visstnok. Begge butikkene selger de samme stolene, men anbafaler altså forskjellig. Så hva gjør jeg? :S Må bestemme meg til i morgen...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Jeg ville tatt besafe Izi combi, men det er nok bare fordi jeg er så fornøyd med det selv =)) Lykke til =))
Gjest Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 He he var i samme situasjon for for en uke siden, Vi kjøpte Britax multi - tech Og er kjempe fornøyd. Hvor gammelt er barnet?
Gjest Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Vi mistenkte forresten at selgerene ikke viste så mye om dette setet, men anbefalte det setet de kunne mye om og likte selv.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 hei. Vi kjøpte Britax fordi den kommer så godt ut i tester. I utlandet! Jeg setter store spørsmålstegn til de testene som blir gjort her til lands, spesielt hvilke kriterier som vektes og legges til grunn. Derfor har jeg satt min lit til å lese utenlandske tester. Danske, Svenske og tyske, samt noen franske tester. Og Britax kommer godt ut i alle sammen! Viktigste for meg er kollisjonstesten og den scoren setet får der. - Der kommer HTS sin dårligere ut enn Acta Graco! Bare send meg en PM om du vil lese noen av de testene.. Jeg kan legge ut link til deg. - de er på engelsk og tysk da..
En Prins + Prinsesse Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 vi kjøpte Besafe combi her om dagen, å er foreløpig veldig fornøyd =)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Hei. kommer Britax sitt multi-tech setet også godt ut i test? Eller er det ett annet sete det gjelder?
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Er det den graco som går fra 9-25 kg? Som skal snus og brukes med bilens 3-punkt sele? Da hadde jeg ikke kjøpt den!! Jeg har den, og var faktsk ute igår og kjøpte ny pga den er ikke god nok (syns jeg) Den (den som jeg beskrev som jeg har) fungerer helt fint bakovervendt med stolens 5-punktsbelte. Da er det en god stol og jeg har brukt den til jenta vår lenge. Men når jeg snudde den og skulle bruke den som pute med rygg og bilens 3-punktbelte så var det ingenting som holdt selen på plass over skulderen til jenta mi. Så når jeg bare la den imellom puta som det står i bruksanvisningen, skle den bare ut og nedover armen til jenta mi. Da var hun jo ikke lenger sikret! Men nå gikk jeg opp en str. og kjøpte maxi cosi rodi som har kommet bra ut på mange tester. Lillebror skal arve den gracoen og skal bruke den helt til han må snus. Da må jeg også kjøpe en ny til han viss storesøster fremdeles bruker sin.
LilleVilleVilja Skrevet 24. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2008 Hvor gammel var storesøster da dere må snu Graco Comforten? Takk for gode svar forresten!
EnMamma Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Det dere bør gjøre er å prøve de forskjellige setene i bilen og velge det som passer best. Så lenge dere velger et bakovervendt sete fra en annerkjent produsent(Akta, Britax, HTS osv.) kan dere føle dere trygge. Selv har vi Britax Two Way Elite(9-25 kg) og Akta Graco Duologic(0-18kg) til vårt barn på 2 år og 8 mnd. Han har fortsatt god plass i begge setene. Vil tro han sikkert kan sitte bakovervendt til han er 5 år i TWE setet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Vi snudde gracoen da storesøster var godt 1 1/2 år. Ikke fordi hun var for stor egentlig. Men pga at vi flyttet, og hun begynte å bare kaste opp i bilen hver gang vi var ute å kjørte. Uansett hvor vi skulle så kastet hun opp. Og det ga seg når vi snudde stolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå