lillemirakel!! Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 ...Og håper noen kan berolige meg, men tar nok kontakt med jordmora i morgen..:-) Alt var egentlig greit- småen lå helt stille, noe som gynekologen sa var heeeelt normalt og han målte fosteret og utsatte termindatoen med 2-3 dager. Så kjøpte jeg en bok og begynte å lese.Og der står det at fosteret er ca 9 cm i uke 13 og beveger seg mye! Fosteret mitt var kun 55 mm og lå helt musestille.... Det er jo hele 4 cm forskjell det! Noen som har noen erfaringer å dele med en bekymret førstegangs-gravid? :-) Føler meg litt teit også, at jeg faktisk bekymrer meg......derfor er det jo greit med sånne nettsteder som dette!
lykkeligmspire Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 bekymringer er en del av sv.skapet. Noen mer enn andre,men alle har bekymrings tanker fra tid til annen.Inklu meg selv. Var på ul(privat) i uke 14.gullgutten sov som en stein.lå musestille.Gynokologen sa at var helt normalt.Det skal sies at jeg hadde vugget han godt i søvn på den 30min lange gåturen på vei til sentret. Håper du ble litt beroliget.
Miss Dynamite Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 det er nok i orden..de sover jo de og..! hmm jeg er førstegangs og hadde nok blitt bekymra selv for str og sånn..... men det er nok normalt. ingen vokser likt men du får ringe jordmora imorgen da vettu
Endelig mamma! Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Hmmm... Tok du innvendig eller utvendig ultralyd? Har ikke peiling på innvendig, men på utvendig ultralyd er det vel ganske lett å se om det er liv eller ikke i uke 13? Men vet som sagt ikke... I svangerskapsboken jeg fikk på legesenteret, står det at fosteret er 8,5 cm i uke 13, mens CRL (noe jeg tror er fra hode til rumpe) er 7 cm. I uke 12 er CRL 52 mm. Så da stemmer det jo fint at legen målte 55 mm og satte deg 3 dager tilbake. =)
JordbærMamma Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Som en over her sier: Legen målte antagelig såkalt CRL på fosteret - dvs fra øverst på hodet til under rumpa. Det er det mest vanlige så tidlig. Jeg var på ul i uke 13 selv, nå må jeg tenke for å prøve å huske hvordan det var (er i uke 27 nå...). Den lille lå ganske stille, men vifta kanskje noe med hendene etter ei stund, gynekologen vi hadde tok seg god tid. Det viktigste på en slik undersøkelse er at de ser at hjertet slår! Tror spiren vår var såvidt over 7 cm i uke 13, ble da satt fram noen dager. De vokser et par cm fra uke 12 til uke 13, så tror ikke du trenger å bekymre deg, det stemmer bra med 55 mm midt i uke 12! Dette går bra vet du!
babyfrøken *mamma* Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Jeg var på privat ul denne uken, da var jeg 13+1. Bebisen rørte litt på seg, men det var først når gynekologen dyttet litt i magen min at det ble liv for alvor. Min er ikke 9cm, de målene som oppgis her og der skal man ikke ta så tungt tror jeg! Kan være vanskelig å få målt dem "rett" fikk jeg beskjed om, for det kommer sånn an på hvordan de ligger. Dessuten begynner de å oppgi full lengde rundt uke 13, men det sa hun nesten ikke lar seg gjøre, så vår baby var ca 7cm fra hode til rumpe. Tror ikke du skal bekymre deg, men skjønner godt om du tar en tlf til jormor for sikkerhets skyld (",)
Liagora med 2 jenter Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 De vokser jo i rykk og napp, derfor de fastsette endelig termin i uke 17-19... Ikke bekymre deg du:o)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Jeg er 12+3 i dag og var på ul i stad da var lille bebis ca 5 cm lang og det stemte visst helt med at jeg var 12+3 sa legen. Kanskje de skal være rundt 9 cm i slutten av uke 13? Babyen min sprellet som en gal, suttet på totten, klappet og stupte kråke hehe, men det var visst uvanlig sa legen, han hadde aldri sett en så vilter liten baby før, var mest vanlig at de rørte litt på armer og pen, men ingen store krumspring. Når jeg var på ul med datteren min i ca uke 12 lå hun helt rolig faktisk, så tror ikke du skal bekymre deg
tvillinger i oktober Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Jeg var på ultralyd i uke 13 og da va CRL 74mm på tvillingene
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Fra 12 uker og 0 dager til 12 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 10-20 g CRL: 52 mm Fra 13 uker og 0 dager til 13 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 35 g CRL: 7 cm Full lengde: 8,5 cm Din lille er jo innen for normalen, hvis du titter på uke 12 og 13.
Trulte76 Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 nå er det sånn at noen slrive måla og inkl lengda på bena også. På tidlig UL måler man ikke bena..kan jo bare se her på BIM og på barn i magen hvor forskjellig målene er der. For ene måler kun til rompa, menst den andre måler helt ned til bena. Så kan være derfor det er 4cm forskjell. Det at den lå stille kan jo være fordi den sov eller slappet av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå