Gå til innhold

Kan man gå med sort i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt meg sort kjole med hvite blomster, sort heklet sjal og hvite sko og væske. Dette er vel greit i bryllup, ikke så mye å velge mellom når magen er stor. Håper bare kjolen fortsatt passer om 4 uker. Den var stretch, men ikke mammakjole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge "reglene" så skal man ikke det. Men de fleste har den lille svarte som man pynter opp. Jeg reagerer ikke på at noen har svart på seg i bryllup.

Skrevet

Spør bruden, hvis hun synes det er ok spiller det ingen rolle for noen. Både mamma og min søster bar sort i mitt bryllup. Med min velsignelse. :D

Skrevet

Tror det er ganske vanlig å bruke sort i bryllup i dag. Tror ikke det er noen som reagerer på det (kanskje noen gamle tanter, men...). Bruk den kjolen du har du, og kos deg i bryllupet :-)

Skrevet

Helt enig med over her.

Spør bruden.

Skrevet

Før var dette helt uhørt, men i dag er det helt ok!

En annen ting er at i et sommerbryllup kan sort være litt vel varmt å gå med, men etter etiketten går det altså helt fint, spesielt når det er som nevnt over svart med feks. hvite prikker, kanter eller blomster etc.

Skrevet

ja nå til dags kan man det..av gammelt av skulle man ikke det...jeg har gått i svart og jeg har sett andre gjort det..

Men hvitt er fy

Skrevet

Kommer litt ann paa kjolen synes jeg - hvis det er en svart og litt "tung" kjole synes jeg ikke det passer saa bra i bryllup, men en svart kjole med hvite blomster som du beskriver hoeres jo baade fint og sommerlig ut. Sikker paa at du blir fin i det!

Skrevet

Har hørt at gammel skikk sier at man ikke skal gå i kvitt, -for det er brudens farge! Men nå har jo bruden gjerne annen farge, så...er vel ingen regler for dette lenger.

Man skulle heller ikke være FOR pynta, for man skal ikke ta oppmerksomheta fra bruda! ;-)

Skrevet

Ja, det der er jo ikke helsvart.. :)

Jeg gikk i svart i bryllup ifjor sommer, pynta det litt op med hvit sjal og rosa perler.. :)

gikk helt fint det.. Svart er ikke så farlig lengre.. :)

Skrevet

Du kan spørre brudeparet, det pleier jeg å gjøre, for alle mine kjoler er i "forbudte" farger , svart, rødt, grønt...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg var i bryllup for et par år siden og hadde ikke hørt noe om den regelen. Ingen som reagerte på at jeg bar svart den gangen heller. Da hadde jeg helsvart...

Så jeg synes ikke det har noe å si spesielt siden du har hvitt tilbehør til og når man er gravid så er det litt vanskelig å finne noe i det hele tatt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...