Elle Vilde Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Vi har kjøpt oss hus og skal snart flytte. Lurer på hvor lang tid vi skal beregne til pakking av alt, rydding og vasking til visning og til selve flyttingen av alle tingene våre. Leiligheten er forøvrig ca 70 m2, og huset ligger i samme by, så tingene fraktes ikke langt. Er det noen som har noen lure tips i forbindelse med pakking, klargjøring til visning og flytting, blir jeg kjempeglad!
Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Pakk systematisk, og skriv på eskene hvilket rom de skal i - og gjerne grovt hva de inneholder. Det letter veldig når man kommer i nytt hus. Kast alt dere ikke har brukt på ett år - og gjerne andre ting dere ikke har bruk for også. Nedvask av en tom leilighet går fort - det er genialt å vaske når ingenting står i veien. Bruk mopp i tak og på vegger, så er det gjort unna på et par timer.
petite fleur Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Vi kjøpte hus 1 september og flytta inn 22 september - da hadde vi brukt ca 18 dager på pakking (var ganske så gravid, så det gikk saaaaakte), og 2 dager på vasking. Leiligheta vår var på 60 kvm, men utrolig hvor mye dritt man kan ha på få kvadrat, gitt....;-)
Elle Vilde Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2008 Takk for tips! Er i gang med å kaste ting, deilig å bli kvitt litt...
Turtelduen Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Oi. Holder på i disse dager selv... Hadde fotograf i går, så nå er huset mer strøkent enn det det noen gang har vært! ;D Men jeg pakken samtidig som jeg ryddet jeg da. Pakket ting som lå i skaper og sånn siden vi vil fort ut. Har kjøpt annet hus allerede. (Vi flytter fra hus til hus da...) Men jeg skriver på eskene hva de inneholder, så vet jeg hvilke rom dem skal i. Til visning/fotografering har jeg da ryddet vekk personlig bilder, tatt bort overflødige ting, pyntet med blomster og stearinlys, bare ikke for mye da... Men vi har gjort ting som burde ha vært gjort tidl og da, malt foringslister og ting som ser penere ut ferdig hehe. Men det var kjempe deilig å pakke faktisk! Har kastet så utrolig mye!! Skikkelig deilig å få rensket litt opp... er det noe du lurere på ift fotografering/visning så kan jeg kanskje svare om jeg får mer spesifikke spm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå