Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd noe veldig positivt med en foreldresamtale.

Da mener jeg ikke hva man får høre der, men om den som har hatt foreldresamtalen har gjort noe ekstra som dere satte pris på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært så opptatt av annet enn tilbakemeldingene og en god kopp kaffe=)

Skrevet

Nei, det er vel egentlig det det dreier seg om også, så det er vel ikke så mye man kan gjøre... :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du tenker på...

Foreldresamtalene er jo et høydepunkt i seg selv, i og med at vi får en oppdatering på barnehagens erfaringer med gutten vår.

Så, noe ekstra...nei.

Men på foreldremøter blir det satt utrolig stor pris på at vi får se bilder fra barnas hverdag som vi gjerne ikke har sett før, og blir fortalt små historier som har utspunnet seg mellom ungene.

Vi får også bilder på cd, som vi kan se på hjemme, og ta vare på som minne. Det setter i utrolig stor pris på.

Skrevet

Neida, tenkte at det ikke var noe ekstra med en foreldresamtale, kom ikke på noe selv iallefall, derfor jeg spurte her.

Skrevet

I forkant av samtalen leverte hun ut et skjema til oss, der vi kunne gi tilbakemeldinger på forskjellige ting i barnehagehverdagen. Hvorvidt vi var fornøyde med dagens situasjon, eller om vi ønsket f.eks mer utetid/mer sang/andre matrutiner etc. Husker ikke i forbifarten hvordan dette skjemaet var utformet, men det var et veldig godt utgangspunkt for foreldresamtalen. I hvertfall for dem av foreldrene som hadde tatt seg bryet med å notere litt på hvert av punktene.

I tilegg hadde hun steinkontroll over barnets situasjon. Kom med tilbakemeldinger på altfra hvordan tilvenningen hadde fungert, til hvorvidt barnet så ut til å finne seg til rette på avdelingen og blant de øvrige barna i barnehagen. Det kan også være greit å få tilbakemeldinger på om utstyret til barnet er i orden, selv om man er av dem som har det meste på stell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...