Gå til innhold

Hva hjelper mot forkjølels?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt korka. Renne hele tida og hoste t eg spyr. Prøvd my,men blir værre eg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse c-vitaminer. Hvitløk, nok søvn og regelmessige måltider.

Skrevet

Mat ja, en banan har eg spist i dag..e sår i halsen.

Skrevet

ÅÅÅÅ stakkars deg! Og så er det jo ingen nesesprayer som funker av de vi gravide får bruke.. :-/ Jeg går til akkunpunktør, de er flinke til å løsne opp i bihulene. Fortell at du er gravid, bare (om det ikke synes..)men hosten veit jeg ikke.. :-( Lykke til og god bedring!

Skrevet

Drikk masse.. Gjerne limonade hvis du liker det. Jeg har god erfaring med å drikke litersvis med hjemmelaget limonade. Dessuten er det veldig enkelt og billig. Du tar jo bare, si fire, sitroner som er skåret i båter, legger dem i en liter (eller to) vann, tar i akkurat såpass mye sukker at du klarer å drikke herligheta og lar det stå i kjøleskapet - helst over natta. Sitronene kan du bruke opp igjen hvertfall to-tre ganger =) Tas gjerne sammen med c-vitaminer i tablettform. Jeg tok fire Esther C tabletter tre ganger om dagen, som jeg svelget unna med limonaden. Dagen etter var jeg frisk som en fisk. Nå var ikke dette i forbindelse med svangerskapet, men tror nok det kan hjelpe allikevel =)

Ellers så sies det at å sitte med hodet over dampende vann (med peppermynte eller lignende i) kan løse opp og hjelpe mot forkjølelse.

Skyll nesen ordentlig med saltvann - ved hjelp av et sånt nesehorn. Jeg klarer ikke det da.. Føler at alt smaker og lukter som saltvann etterpå og ender med å kaste opp alt jeg får i meg =/

For hosten kan du jo forsøke halselinser, repsils eller lignende. Eller is. Jeg sverget til is her en periode pga halsbrann og hoste. Helt vanlig vaniljeis i veldig små porsjoner. Det hjalp! Vanlig melk hjalp ikke...

Skrevet

Kom på en ting til... For å få i meg mat når jeg har vondt i halsen, har influensa eller hva det nå enn måtte være, så pleier jeg å lage meg havrevilling. En tynn havregrøt. Du tar bare havregryn i en kjele (nok til at det dekker bunnen) og tar i så mye vann at det akkurat dekker grynene. Så lar du det få et oppkok før du har i melk og litt salt (etter egen smak). Når dette har kokt opp er det ferdig. Raskt, enkelt, godt og næringsrikt. Jeg bruker litt sukker gor å få en litt søtere smak =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...