Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Og er man i skatteklasse 2 når man får barn? Aner ikke om jeg må forandre noe på selvangivelsen min nå som jeg har fått barn?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Foreldrefrådrag er noko alle foreldre får. Småbarnstillegg er frå ungen er eit år, under visse forutsetningar. Det er bakt inn i kontantstøtta, men einslege forsørgarar har eit ekstra utanom. Skatteklasse 2 er einslege forsørgarar og gifte med ei, eller to inntekter(kor den eine er veldig lav).
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 får man foreldrefradrag automatisk? takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Ja, trur det:) Men sjekk i den veiledarbrosjyra som du har fått til likninga:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Nei, for dei har ikkje forsørgarplikt overfor kvarandre, sjølv med felles ungar. Trur eg:) Trur det er ein av forskjellane på å vere gift og sambuande:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Foreldrefradrag er noe man kan trekke av på skatten hvis man har barn i barnehage. Småbarnstillegg er noe aleneforeldre får bra barnet er født til det fyller 3 år. Det er innbakt i barnetrygden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå