Gå til innhold

Kiropraktor til barn på 16 mnd med mageproblemer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gått til en flink kiropraktor i Oslo? Min datter har store problemer med forstoppelse etc. Er til utredning medisinsk, men ting går så tregt i det norske helsevesenet:-( Jeg tenkte derfor å prøve en kiropraktor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

La inn et tilsvarende innlegg for noen dager siden, og fikk disse svarene selv:

Sv: Noen som har god erfaring med kiropraktor e.l. for små barn med ekstremt treg mage? NYTT 11:48 23.04.2008

Vi hadde god erfaring med fotsoneterapi, så det er nok verdt et forsøk :)

mitt-skjønne-trekløver

[svar på dette innlegget]

Sv: Noen som har god erfaring med kiropraktor e.l. for små barn med ekstremt treg mage? NYTT 12:33 23.04.2008

Prøvde kiropraktor på min yngste da hun var 8-9 mnd og hadde voldsom, langvarig forstoppelse. Hjalp ikke overhodet, syntes jeg. Har god erfaring med kiropraktikk for det meste annet, men altså ikke som fordøyelseshjelp.

Det som derimot hjelper er å gi lactulose (fås på apoteket, gi f.eks. 5 ml/dag). Det bidrar til å binde væske i bæsjen slik at den blir mykere og lettere å få ut. Dersom man har hatt langvarig forstoppelse (som din jente har) så danner det seg (ifølge barnelegen vi gikk til) et slags reservoar (utvidelse av tarmen) der avføring hoper seg opp og blir steinhard. Da anbefales det å gi lactulose daglig i f.eks. 1-2 mnd til alt har normalisert seg igjen. Lactulosen hjelper også til med å bryte den onde sirkelen som ofte dannes der jenta vet det kommer til å gjøre vondt å bæsje og dermed holder seg lenger enn hun burde. Lactulose er ikke farlig å gi, selv ikke over lengre tid (eldste min brukte det i over et halvt år, helt normal mage i dag). Det er heller ikke fare for tilvenning, slik det er med avføringsmidler som f.eks. klyster dersom det gis ofte.

Håper magen hennes blir bedre!

AlmaAta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...