Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 jeg har et egentlig ganske lite utbrudd av psoriasis...men for meg er d nok. Det ser fælt og hissig ut, er veldig rødt, og det er midt på albuene, og i hodebunn. ALLE kan se d når jeg går i singlet, og ALLE kan se d når jeg går med mørk genser..."det snør det snør" jeg har prøvd flytende diprosaliv i hodebunnen, men d lukter jo ille fælt, og svir som bare juling. På albuene bruker jeg bare smøre med fuktighetskrem og ta solarium, så blir d bare uttørket og bleket. Noen som har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Prøv fungoral sjampoo, den fås kjøpt på apoteket reseptfri. den virker kjempe bra på meg, og kjenner flere andre som også syntes den er veldig virkningsfull. hadde derimot ikke virkning på mannen min, (men han har veldig mye mer en meg.) Så er klart virker ikke på alle. Fungoral kan svi litt noen ganger, spesielt hvis du har klødd deg og fått sår i hodebunnen men er ikke farlig. Ellers kan du prøve med olivenolje, veldig bra for hodebunnen og du får kjempefint skinn i håret av det også. (hell godt med olje i håret og maser inn i hodebunnen deretter vent 15-20 minutter så vasker du håret som normalt.( et par ganger må vanligvis til da for å få vekk fettet.)
Poteto Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 eg bruke rog fungoral i håret. har bare psoriasis der.. å den funker kjempe bra.. kjøp den store flaska, så har du til neste gang og lykke til.. albuene kan du ta solarium, men annet vet eg ikke.. men har du snakket med legen din?
Sjokoladekaka Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Få henvisning til hudlege om du ikkje har det:) Dermovat er god salve til albuane:) Denne må du til hudlege for å få, fordi den er sterk. og der finst middel til hårbotn. Eg har ikkje i hårbotn, så er usikker, men mor mi har og får det behandla:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Gå til fastlegen og få Dermovat, den er god på huden. Jeg smører den også bak ørene (der jeg ofte får) og av og til i hårkanten, men når jeg får i hele hodebunnen velger jeg en flasshampoo fra apoteket. Husk å variere shampoo!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Jeg bruker Aloe Propolis krem fra Forever Living på albuene, den fungerer greit. Tar også mye omega3 kapsler. Ellers, forsvinner det hver gang jeg er i syden, og er borte i et par mnd. Men det blir jo litt dyrt i lengden da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå