Gå til innhold

Låne bort de to eldste en hele måned orker vi det da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg det at når jeg og mannen skal til Riga i juni har de to eldste skolefri, så nå lurer farfaren på om de kan få låne guttene en hel måned til at vi kommer ned i slutten av juni..Svigers kommer og passer barna slik at vi kan dra fordi om mamma er syk.drar ikke er det noe spesielt med mamma..Men går alt greit vil mamma at vi drar.

Men klarer vi det, være uten guttene så lenge? Tror kanskje vi sier ja, men at de Må få reise hjem om de får hjemlengsel.

Selvsagt skal de ikke reise om det ikke er gode nyheter etter operasjonen til bestemora.Men på en annen måte har vi litt lyst å skjerme de fra sykdommen denne gangen.Vanskelig hele greia, men han på 10 vil veldig gjerne bo hos farfar og farfar hele sommeren han..Ikke så rart når de bor ved stranden da ,0) Sørlandet er jo en perle på sommeren....Dilemma dilemma, men på en annen måte får de jo en kjempe flott sommerferie da.Slippe å kjede seg hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo fantastisk at de blir invitert på tur til strand og besteforeldre en hel måned!

Og helt sikkert godt for både dem og dere å ha litt bedre tid til alt mulig.

En måned er jo lang tid da, så sikkert lurt med åpen retur løsning:-)

Jeg har vært borte fra eldste her i 2 uker på det lengste og synes det er lenge, enda hun er jo voksen nå:-) Men så lenge de blir tatt godt hånd om og koser seg, så blir det sikkert helt topp:-)

Skrevet

Hvis de vil det selv, så ville jeg prøvd. Med en helt klar forutsetning om at de kan komme hjem hvis de angrer... Storebror er tre uker i strekk sammen med pappa'n på sommeren. Det er lenge både for ham og meg og det blir noen tårer når jeg snakker med ham i telefonen. Det er kanskje godt for både dem og dere at de ikke er der hele tiden mens mamma'n din skal bli frisk. For det er jo det hun skal bli!

Skrevet

Tenker det ville bli værst for dere, jeg. For ungene ville vel egentlig bare ha en helt topp ferie ;-)

PS! Og klart det skal gå bra med mammaen din!

Skrevet

Go for it, sier nå jeg! For et fantastisk tilbud til de to eldste. Og, med "åpen retur", så kan de jo bli så lenge de vil, dersom det skulle bli litt hjemlengsel i løpet av perioden. Så lenge du vet at de har det godt, så er det jo kjekt for deg også, og kunne konsentrere deg om mammaen din, og få henne frisk.

Skrevet

Det at ungene får en flott sommerferie er jo egentlig grunn nok til å låne dem bort!

Det går så fint! Har hørt at det er spådd den fineste sommern på 100 år! Så da er det jo helt fantastisk å være på Sørlandet!

Sukk.... kanskje jeg kan få være der 1 mnd også??? ;=)

Skrevet

-om begge to er positive til det, so hadde eg sendt dei på ferie! MEN, med muligheit for at die kan kome heim på kort varsel sjølvsagt. En mnd er veldi lenge, lengste eg har vore vekk fra eldsta er tre veker, men då var ho med far , so det blir nok ikkje heilt det same. Men uansett, prøv, og hent dei heim om noke skulle dukke opp!

Skrevet

Det er heldigvis en stund til før det i tilfelle blir realiteten,tror egentlig ikke svigermor orker, hun takler ikke rot så en mnd kan bli vel lenge for ho..

Vi har ikke diskutert det så mye enda, tenkte jeg måtte se hva dere mener først...Om vi er totalt sprø sender vi de på tur så lenge.

Skrevet

Klart de skal dra:-). Mine 3 eldste unger har vært mange uker hos mormor og morfar på sommaren. De har elsket det:-). Forsatt så skal de liksom innom mormor og morfar en tur på tross av at de nå er store. De har utroligt flotte minner fra sommerferien i Sverige. I år så tar 16 åringen fri siste dagen på skolen for å få med seg midsommarfeiringen der. Han har mange venner, båten sin, golf med mormor og moster (tante). Ikke minst er han med på mye av det som skal ordnes og fikses med morfar. (Han er lat, men med:-)

Mamma (det er meg:-).... ja hun ringer..."maser" mener ungene. Men de tar sine pliktsamtal med meg allikevel:-) Ikke minst lengter jeg alltid masser etter dem. Men jeg vet jo at de har det fint. Eller rettere sagt.. Helt topp.:-)

Som mormor og morfar sier det er slitsomt mange ganger.. men så lenge de er friske ønsker de og se barnebarna så ofte de kan. Det er jo tross alt livets dessert sier mamma min:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...