Gå til innhold

Hvor mange måltider (fast føde) er dere oppe i nå?


betty74

Anbefalte innlegg

Her går det fremover nå. Hun spiser nå to grøtporsjoner, en om morgen og en om kvelden. Jeg tenker på å begynne med middag midt på dagen (kokte grønnsaker). Når kan man egentlig beynne med brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minsten spiser grøt og frukt morgen og kveld og middag om ettermiddagen. Brød øver vi på når han sitter ved bordet når vi andre spiser. Det er litt vanskeligere å få ned enn grøt så jeg planlegger ikke å gi det som fullt måltid enda om ikke han blir fullstendig grøtlei. Tenkte at han skulle få brød som det fjerde måltidet (lunsj) når det er på tide så får vi se hvordan det går. Men jeg tror uansett at det er lurt å øve på dette og å la dem få smake på den maten som serveres - og ikke minst det å sitte ved bordet og ta del i den sosiale siden av måltidene! Minsten elsker å sitte i høystol ved bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte med grønnsaker middag, deretter grøt til kvelds, og nå begynner jeg med grøt til "lunsj" også. får litt frukt på formiddagen ofte. etter måltidene om hun vil ha mer..

merker hun begynner å sove bedre på natta (heldigvis!) nå som hun får mer fast føde. og bedre skal det bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir foreløpig kun et måltid jeg, grøt og fruktmos på kvelden. Ellers er det bare puppen..hmm..kanksje jeg skal begynne å gi et grøtmåltid til. Hun er jo så blid og fornøyd, så har på en måte ikke sett det som nødvendig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun legger på seg som hun skal og e fornøyd, haster det vel ikke så voldsomt, tenker jeg... MIn var verken fornøyd eller la på seg som hun skulle, derfor begynte vi med 2 grøtmåltider når hun var 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får lillegutt grøt med litt frukt ved siden av morgen og kveld, og vi tenker å begynne med middag nå de nærmeste dagene. Må vel øke det bra nå fremover, bare en mnd til jeg skal ut i jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...