Gjest Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Jeg leser mye debattinnlegg på en dag, både her inne, på Dagbladet, VG og Afteposten, og det slår meg hver eneste dag, spesielt på nettavisene hvor mange kunnskapsløse idioter som sitter og svarer på slike debatter og hvor mye piss og feil de greier å lire av seg kun på noen få linjer. Det er jo klart at for mangfoldet og for at "den almenne hop" skal få delta kan det jo ikke være noen inngangskriterier for deltagelse i slike debatter, men jeg tar meg selv i å øske deg omtrent hver eneste dag. (med unntak av dager jeg er i dårlig humør, da er idiotene ren underholdning og brukes til utblåsning) Men som tenkt da, burde man ha et spørsmål man må kunne svaret på som inngang for å delta i en debatt kanskje? Det lar seg jo ikke gjøre, men kanskje idiotene som enten bare slenger drit eller er totalt kunnskapsløse hadde latt være å svare?! *oppgitt over debatten om renta*
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Hva kvalifiserer til å være en idiot? De som ikke er enige med deg eller noen andre?
Gjest Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jeg ELSKER uenighet:) Man kan ikke kreve like meninger i en debatt... Men direkte feil utsagn er noe annet... (altså av typen FEIl, ikke diskuterbart engang, men FEIL)
danieI Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 nei, men høygravide burde kanskje holdes utenfor
Gjest Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Merkelig at alle som svarte på denne tråden er mye på krangle:p *flire* Det ville nok blitt fryktelig kjedelig i lengden ja. Det har du rett i, men det hadde vært mye enklere med debatt dersom motdebattanten hadde et visst kunnskapsnivå også, gjerne iq høyere enn tøflene mine feks?
Ravna Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Litt vanskelig å sette en definitiv grense for hva som er idioti, kanskje? Dessuten kan folk godt være intelligente, men ha hårreisende holdninger. Husker godt en debatt på Sol rundt 2000/2001, der en selverklært pedofil skrev en masse innlegg. Han var motbydelig, men han var helt klart ikke dum. Det var kanskje det mest skremmende ved ham. Ellers trodde jeg enkelte forum utestenger de virkelig usaklige?
Gjest Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 JAda, både de virkelig usaklige og de som er veldig ekstreme i sine uttalelser blir vel utestengt (riktignok ikke fra DiB da:p) Men egentlig, slike som denne pedofile du nevner, hans hårreisende holdninger er jo en sak, men som du selv sier var jo mannen intelligent. Jeg ser hver dag i disse debattene så mye som er feil. Så feil at jeg tar meg i å lure på hvordan personen faktisk fungerer i det daglige liv dersom han/hun er så lite opplyst og oppegående. Altså, dersom man ikke vet og forstår hvordan verden og landet fungerer på basisnivå, så vil jeg tro at man har litt funksjonsproblemer. Men disse er alltid de mest fremtredende og aktive i slike debatter, og de blir selvfølgelig kjempesure, usaklige og sinte når det blir påpekt deres manglende kompetanse på noe felt. (gjerne de samme personene også, i flere debatter om forskjellige tema)
*Minnie Mus* Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 He he tror du er for mye inne på ulike diskusjonsforum jeg:-) Se å få ut babyen nå så du får litt å henge fingrene i he he:-)
Gjest Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Hehe, godt poeng *minnie mus* Men jeg er veldig engasjert i sånt, samfunnsdebatt som bleiedebatt! Og det er relevant for både hva jeg studerer og hva jeg skal jobbe med etter endt permisjon:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 jeg kan takle ganske mye i nettdebatter men sånne som ikke kan diskutere men bare svarer med "du er så teit" "er du dom eller?" osv kan vi godt sparke ut. ' kanskje vi skal ta på oss jobben tillab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå