Gå til innhold

Litt av ei venninne.... :-( Eller?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne jeg har kjent i noen àr nà, vi har begge barn pà samme alder, gàtt pà skole sammen og bodde i samme bygd. Sà flytta jeg til utlandet, og det ble mindre kontakt. Hun er ikke flink til à ringe (har aldri gjort det) heller ikke skrive mailer o.l. Men greit nok, hun har sikkert vaert opptatt med sitt.

 

Vi, mannen min, dattera mi og jeg har vaert pà besòk flere ganger i Norge, og da har vi alltid satt av tid til à besòke venninna mi m/familie. Men nà sist vi skulle dit, og ligge over noen dager, ble det mye stress. Noen i familien min opplevde noe som krevde at jeg màtte vaere sammen med dem.... Jeg forklarte dette til henne, og beklaget... Hele turen ble et eneste stress...

 

Vi hadde pratet mye om at de skulle komme à besòke oss i sommer, og vi gledet oss sammen til det (trodde jeg)... Sà fàr jeg beskjed om at de plutselig skal en annen plass sammen med noen andre.Dette fikk jeg vite da jeg sendte en mail til henne, og hun svarte.Hadde jeg ikke skrevet denne mailen, hadde jeg ikke fàtt vite noe om denne turen.... Jeg ble skuffa og spurte henne om hvorfor...Etter mye om og men sier hun at hun ville skuffe meg, for jeg hadde skuffa henne ved vàrt siste besòk!

 

Hun ville altsà at jeg skulle bli lei meg og skuffa... Men jeg ser jo at de foretrekte à dra en annen plass ogsà, og ikke komme til oss... OKEY... Og dette fordi hun ble skuffa over oss sist gang vi besòkte dem! Selv om jeg trodde hun forstod hvorfor vi ikke fikk tilbrakt sà mye tid sammen...

 

Jeg synes det er dàrlig gjort, og skikkelig barnslig av henne...Jeg mener at hvis hun virkelig ble sà skuffa over oss sist gang vi var der, hvorfor sa hun ikke noe da?? Men nei...Hun skulle hevne seg hun, som hun selv sa... Det jeg reagerer mest pà her, er ikke at de ònsker à dra en annen plass, men det at hun VILLE at jeg skulle bli lei meg...Og jeg trodde hun faktisk forstod at familien min krevde meg sist gang... :-(

 

Jeg er gravid og hormonell fortida, men har jeg egentlig grunn til à reagere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har du. Jeg hadde latt være å ta noe mer kontakt med henne før hun tar kontakt med deg. Sånn oppførsel er råtten, spør du meg! Hun eier deg ikke og kan jo ikke bli fornærmet på deg fordi familien din krevde mye av tiden din sist du var på besøk. Nei, ærlig talt... Denne personen hadde jeg kuttet ut..!

Skrevet

Dårlig venninne, dum, barnslig og selvopptatt!

Skrevet

veldig barnslig. å ødelegge en mulighet dere har til å treffes da. hvis hu så gjerne ville sist gang, hvorfor spolere det denne gangen? dette minner meg om ei som vi var veldig nær før, nå har vi ingen kontakt. hu snakker stygt om meg og samo til andre fordi vi aldri kommer på besøk. de har ikke barn selv, så de forstår ikke. er 6 mil å kjøre dit, å da er det ikke bare å sette seg inn i bilen kl 5 om dagen etter middag når jenta skal til sengs igjenn til 7. noen som er slik. ikke bry deg om det. inviter noen andre til deg da? så kanskje hu får noe å angre på?

Skrevet

Det er vanskelig å beholde slike venninneforhold når man har mange å treffe og bor langt fra hverandre. Det krever både tålmodighet og forståelse fra begge parter. Noe det virker som om venninna di ikke har. Selv om ikke hun var voksen nok til å ta opp at hun følte seg såret av deg da dere måtte prioritere annerledes, kan kanskje du ta opp med henne nå at du ikke forstår oppførselen hennes helt.

 

Det kan jo være verdt et forsøk å få henne til å se det fra ditt perspektiv, og om ikke annet, vil hun i hvert fall forstå hvorfor du synes det er vanskelig å være venninnne med henne videre.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

 

Det er en liten stund siden dette skjedde, og vi har ikke kontaktet hverandre etterpà. Men jeg sa ifra om hva jeg mente om denne oppfòrselen. Det frister ikke à prate med henne mer... Det er ogsà flere ting ang. vàrt vennskapsforhold som fàr meg til à tvile pà om hun er sà god venn....

 

Jeg fàr se hva det blir til. Jeg vet bare at jeg er forbi alderen med intriger og tull...

Skrevet

Jøss, glem hun. Virker utrolig barnslig og lite god venninne.

Skrevet

selv om jeg bare hører din versjon høres dette helt idiotisk ut. selv om man blir skuffet selv kan man vel ikke ville skuffe noen andre. hva er poenget med det?

 

besøk noen andre du!

 

og: God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...