Lemonia Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Jeg er i uke 8 og var nylig på første ultralyd. Der så vi fin hjerteaktivitet, men legen mente jeg var to uker kortere på vei enn jeg selv har gått ut fra. Hvordan er dette mulig? Pga spotting og frykt for SA har vi ikke hatt sex siden EL, skulle det stemme at jeg er to uker kortere på vei må det bety at mannens sæd har overlevd en hel uke inni meg før egget ble befruktet og det anser jeg som umulig. Er dette noen grunn til bekymring? Hjertet slo jo, men jeg tenker sånn på at den har utviklet seg litt for lite. Andre med erfaringer å dele?
Ina25♥med gull i magen Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Jeg vet ikke, men min teori er at sæden kan overleve noen dager og fostrene utvikler seg forskjellig. Hvordan kan det være mulig at ALLE den første tiden utvikler seg HELT likt? Nei, det tror jeg ikke på... Uansett setter de ikke endelig termin før ordinær UL. Jeg ble satt tilbake noen dager på tidlig UL, men forholder meg fortsatt til "min" dato... (+ at han la til en uke ekstra på termindato... gud vet hvorfor...) Jeg VET når bebisen ble unnfanget. da sambo var mye borte den tiden. Ville ikke bekymret meg, men tatt det opp på ordinær UL. Alt er sikkert som det skal. Men er du veldig urolig kan du jo be om en ny UL om en uke eller to på bakgrunn av akkurat dette - bare for å se om den lille utvikler seg som den skal. Ikke noe gøy å være bekymret! Spurte også legen min ang. dette og hun sa: Ordinær UL pleier som regel å stemme bedre enn mors utregninger i forhold til EL osv. Men er mor HELT sikker på når unnfangelsen har skjedd, så er det ikke så mye å diskutere.... Jeg er LIVREDD for å gå leeenge over!
scoobydo Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 jeg var også på ul da jeg var 7+5... gyn mente jeg var 6+0!... var på ul da jeg vra 8+5 igjen...og da mente gyn at jeg var 7+6... de vokser i forskjellig tempo så tidlig!...
Lemonia Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2008 Dytter denne litt, håper på flere svar. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå