Gå til innhold

Hvilket tidspunkt inviterer man gjestene til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vielsen er 14.15 Og så er det fotografering som jeg regner med varer til ca kl 16. (har bare kort vielse på tinghuset vi nemlig, litt kjipt synes jeg men..) Da tenkte jeg at middagen starter 17. men skal vi invitere til kl 17, eller hva? Jeg tenkte at gjestene våre skulle rusle til lokalet og kose seg med velkomstdrink frukt osv mellom vielsen og middagen. Hva er vanlig å skrive i innbydelsen, dere som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vielse kl 14, og har invitert gjestene til kl 17. Middagen er beregnet til kl 18. (Men bare kl 17 står i innbydelsen). Greit som du sier å kunne ha litt tid til velkomstdrink og frukt, og så har vi litt tid i tilfelle fotofraferingen tar litt lengre tid enn antatt... Ikke krise om vi kommer kvart over fem liksom....

Skrevet

Ok så det er altså vanlig å innvitere til et tidligere tidspunkt enn starten på middagen. Er vel greit å ha litt god tid slik at det ikke blir noe stress for noen- meg inkludert.

Skrevet

Ja, jeg tror det er vanlig å ha litt slingringsmonn.... Greit for alle tror jeg. Hvertfall brudepar, de som skal ta i mot (foreldrene våre i vårt tilfelle) og de som skal åpne pakker...

Skrevet

vi inviterer gjestene til vielsen kl tre. Har skrevet at maten blir servert kl seks. Alle kommer ei lita stund før.Dei fleste reiser etter kirken.serverer velkomst drikk og druer. noen pakker opp gaver.

Skrevet

vi skal i kirken kl 14, så skal vi fotografen kl 15 og vi har satt mottagelsen kl 1630 (regner med at vi er der kl 16-1615)

og middag blir servert kl 17 :)

mens vi er hos fotografen så er gjestene i lokalet og blir kjent med hverandre, synes det greit at de har rundt 2 timer etter at de har vært i kirken til middagen blir servert...tiden går så fort alikevel :)

Skrevet

Vi har vielse kl 14, mottagelse med frukt, noetter og drikke kl 17 og beregner at middagen starter kl 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...