Gå til innhold

Hardt å leve i Norge med feil hud kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann eller

Ble skikkelig sjokka og glad da jeg så hvor mange som var sammen med utlendinger eller gift med en person som har utlandsk bakgrunn synes det er bra jeg..

Synes det er så jævlig når norske tror at muslimske jenter blir misbrukt, slått eller er fødemaskiner!! Det er sant at noen utlandske menn gjør fæle ting, men hvorfor må alle da dra alle utlendinger over en kam? synes det er så forferdelig! Noen ganger hører jeg stadig gamle kjerringer som snakker med hverandre " Ja, hu Shazia skal jo føde 5 barnet SITT snart, gud a meg! at hun klarer det! Disse utlendingene er jo bare i Norge for å føde eller få sosialstøtte" Jeg ble så jævla irritert at det bare kokte inni meg...jeg gikk vennlig til hu dama og sa "unnskyld meg jeg klarte desverre ikke unngå det du sa....er du klar over hva disse utlendingene har gjort for Norge? Hva med all den arbeidskraften vi har NÅ.. , det er pga utlendingene, og hvor mange barn de skal føde angår ikke deg! du for joh pensjon snart så hva faen er det du klager over da?

Vis ser joh stadig norske mennesker handle på utlandske butikker, så hvorfor klager dere da at det er for mange av dem?

Må folk baksnakke meg fordi jeg er brun eller har sort hår?Eller når jeg ikke går med trange klær eller dekker meg skikkelig med slør og alt!

Venninen min søkte jobb dagmamma, og hadde referanser fra tidligere barnepass, moren til barnet ble litt skeptisk fordi hun var utlending.Hun kan snakke norsk, så hva mer krever dere av henne? De kan jo snakke sammen uten misforståelser...så da skal utseende eller åssen hun kler seg skal det være en hinder for henne for at hun skal passe på barnet? IDIOT SIER JEG BARE TIL HENNE DA!

Jeg sier ikke at utlendinger er skikkelig perfekste og norske er drittunger, men livet hadde kanskje vært litt enklere hvis dere norske kunne gi litt respekt!.Tror du dere hadde fått respekt hvis dere var i hjemmelandet dems? NEI TRO MEG! DET HADDE DERE IKKE FÅTT!

Hører også noen norske eldre kvinner si noen ganger ute at hu "Camilla giftet seg med en afrikaner, huff av meg hva slags hudfarge for barnet, gult`?,hvit ?eller svart ?.....så ler de alle sammen høyt!

hva er poenget med det? at jeg skal høre det eller hva?

Alle som er muslimer, har blitt muslimer,eller er gift med en muslim bør være stolte av seg selv....synes dere har gjort en god jobb og ikke tenk på hva han eller hun sagt hvis konen min eller mannen min var svart...er du svart så ståååå for det!

Jeg veit at jeg ikke har noen budskap, men jeg ville få ut dette her fordi jeg orker ikke mer!!!!!!!!!!!!!!

pss...skrev uten å titte på skjermen, har sikkert mange skrivefeil...hehe sånt skjer vel når man er irritert!

ha en fin dag

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med deg, om enn i en litt mer moderert tone. Men for all del, det kommer mange stygge kommentarer fra nordmenn, og mange er flinke til å forhåndsdømme.

De menneskene som dømmer folk de ikke har kjennskap til utelukkende pga religion, hudfarge og opprinnelse er dessverre litt dummere enn de fleste, så det er jo egentlig litt synd på dem.

Skrevet

Hvis noen virkelig sitter å uffer seg av "bekymring" over hvilken hudfarge en baby får, så har de virkelig al min sympati.

Det er noe av det latteligste jeg har hørt!

Min X-mann er fra Karibien og vi har en datter sammen, og har aldri fått noe annet enn positive kommentarer på hudfargen, håret hennes eller det at hun er blandingsbarn.

Dessverre så tror jeg de som er sammen med Afrikanere og Arabere møter flere fordommer enn det jeg har gjort.

X-kjæresten min er fra Nigeria, og jeg merket at folk var mye mer skeptisk til han.

Hvilket innlegg er det du henviser til forresten?

Skrevet

HI Du sier at vi ikke hadde fått respekt i "deres" hjemland heller. Da er vi jo like gode da... Og jeg synes innlegget ditt var en smule generaliserende. Nordmenn flest har et godt forhold til utlendinger, selvfølgelig er det dårlig gjort å baksnakke sånn, men de fleste holder seg for god til det!

Skrevet

Jeg er jo egentlig enig med deg, men det er et ganske rart og dårlig argument at nordmenn ikke hadde fått respekt i deres land heller.. Det er jo egentlig et motargument, sånn jeg ser det...

OG du er jo ikke så mye bedre, hvis du påstår at ALLE nordmenn er sånn...

Mennesker kommer alltid til å oppføre seg sånn mot hverandre, fordi det er så mange bedrevitende folk i verden.. Tror folk bare må passe på seg selv, og opplyse de som har negative holdninger til andre om hvordan ting er, også håpe på det beste.

Jeg syns ikke muslimer trenger å være noe mer stolt enn jøder, kristne, hinduer etc.. De har valgt hver sin religion. Ingen religion er "bedre" enn noen andre tror jeg. Det er positive og negative sider ved alt..

Skrevet

det jeg ikke helt forstår er... Noen liker ikke utlendinger, men å dra på ferie til noen av disse landene for å få sol å varme er visst ok...

Har vært mye i Tyrkia, å hører at dem er dritt lei utlendinger som kommer å tar seg til rette.

Å som syns f.eks tyrkia er ok fra april til oktober, men utenfor sesongen så er det fysj og æsj...

Skrevet

Vil bare nevne en ting,,, Å det er at hvis en utlending eller mørkhudet blir baksnakket stygt så reagerer sånne folk som deg HI sterkere enn om de samme folka hadde stått å baksnakket norske folk, det er bare at enkelte reagerer sterkere.

Å når en utlending gjør noe galt så blir det mere blåst opp enn om en nordmann skulle ha gjort den samme tingen.

Poenget mitt er at de som er "glade" i utlendinger tar kritikken om de sterkere enn kritikk mot nordmenn, så jeg tror ikke utlendinger har det værre enn nordmenn her i landet, det høres bare sånn ut.

Men dette er bare noe jeg tror da....

Skrevet

Ja, enig Lillesnuppis! Og hvorfor mange hvite på død og liv skal være så brune de bare kan, men om man er naturlig brun er det kanskje ikke like bra...? Hehe.. mange rare folk.. :-p

Skrevet

Når ble alle de med "feil hud" muslimer lurer jeg litt på...

Hmmm...

For mine etiopiske venner, med meget mørk hud er sist jeg sjekket ortodokse...

Sånn eksempelvis.

Og jeg ser klart hvor mange nordmenn henter sine grunner til dette også, det er feks når man får med seg uttalelser som den Karagøz (som er født og oppvokst i Norge, men i tyrkisk miljø i sin by) kom med for litt over en måned siden.

For det er veldig mange nordmenn som kun får med seg den siden som blir fremstilt og omtalt nok i media, og kun har det å basere sine meninger på.

Skrevet

Hvorfor, hvorfor, bør man være stolt av å ha tatt til seg en religion eller gifte seg med noen som tilhører en spesifikk religion og hvorfor er det en god jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...