Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som gir nan, når begynte dere å gi grøt?

Min gutt er fire mnd om halvannen uke, og han har vært sutrete nå i flere dager. Han spiste også faktisk 50 ml fra en halv liter (!) nan på litt over en time! Så vi begynte med grøt i går, og i går og i dag har han vært en glad gutt, som bare er fornøyd.

Men så, så får jeg dette om at "han er ikke fire mnd engang, du må ikke finne på å gi han grøt!".

Vi er ikke hjemme nå, så har ikke snakket med helsestasjonen, men fader da, skal DE bestemme om jeg kan eller ikke kan gi grøt til en sulten baby? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke meningen å være anonym da :P

Skrevet

Vi ga han foresten en halv smaksposjon med grøt, så ga vi han nan med en skje grøt oppi etter at han ble så fornøyd.

Skrevet

Anbefalingene er jo 6mnd, tidligst 4mnd. Men det er jo opp til deg...

Skrevet

Det går nok fint! Ta det lungt med mengdene, så går det nok bra. Kan jo bare ha en teskje grøtpulver i melken inntil videre, og øke veldig forsiktig. Det er bare noen få år siden man ga grøt fra 3 mnd. Er nok en grunn til at de sier tidligst 4 mnd, men må man, så må man.

Skrevet

Ja, altså, skal jeg la gutten gå å være sulten hele tiden da, bare fordi melke- og ammehysteriet har rammet ladet vårt?

De i land lenger sør, de får jo ris og mais fra sikkert to-tre mnd, de klarer seg jo fint :P

Skrevet

når han får mme er det helt greit å begynne med grøt etter 4 mnd. faktisk er det foretrukket fremfor mer mme.

for 15 år siden var det vanlig å starte med grøt når de var 3,5 mnd, og det ble da folk av disse og :)

gjør som du føler er rett for ungen din, det ville jeg gjort.

Skrevet

Jeg ga også bare mme og fikk beskjed på helsestasjonen at man da bør begynne med grøt ved 4måneders alder. Jeg synes du bare skal gi han grøt jeg... Du ser jo fort om han reagerer på det og får vondt i magen... Må da være bedre at barna våre er mette:) Jeg ville gjort det samme som deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...