Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Samboer har sin siste dag på jobben i morgen (JIPPI!!!!), å tenkte jeg skulle overraske han med noe skikkelig godt til middag... Noen som har noen forslag???
Ladybug~N&E Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 indrefilet av svin, bakt potet og ovnsbakte grønnsaker eller salat biffsnadder favorittretten hans? kommer ikke på annet som er skikkelig godt jeg;)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Fajitas med biff eller kylling Enchiladas Ovnsbakt laks Grillmat Hjemmelaget lasagne fra bunnen av med salat til (ostesaus, kjøttsaus og lasagneplater vekselsvis, ost på toppen, inn i ovnen) Tapas (f eks spanske kjøttboller, alioli, chilireker, eggerøre, serranoskinke, ovnsbakt/fylt paprika etc) Biff med scampi Oppskrifter finner du på nettet. :-)
En til! Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Denne retten er kjempegod, men jeg bruker kun 3 ss soyasaus, oppskriften sier 5 ss. Smak deg frem. Brownies med bringebær og is er en god dessert... Oppskriften er til 4 pers., så du må halvere, med mindre dere er veldig sultne. :-) SPANSK APPELSINKYLLING (til 4 personer) 4 kyllingfileter 2 ss smør salt og pepper 3 dl appelsinjuice 2 dl matfløte 5 ss soyasaus (gjerne saltredusert) 1 terning hønsebuljong 1/2-1 ts honning Jevning: 1 ss maisenna eller hvetemel 2 ss vann Serveres med appelsiner, dampkokt brokkoli og ris. --------- Brun filetene i smør, krydre med salt og pepper. Hell over appelsinjuice, fløte og soyasaus. Smuldre i buljongterning og tilsett honning. La det hele trekke under lokk, ca 7 min. Ta opp kyllingen og legg den til side. Jevn sausen og la den småkoke i noen minutter. Legg filetene tilbake i sausen. Sjekk at filetene er gjennomstekte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå