Krusemynthe Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Ooops. Og han første UL-legen var så 110% sikker på gutt - så jeg har vært naiv nok til å stole fullt og helt på det..... Stoler vel fortsatt litt mer på det VELDIG TYDELIGE som ble sett i ca uke 20 enn det litt utydelige vi så i dag. Men når legen avslutter Ul med å si.."Jeg ville satt penga mine på en jente"...da blir jeg jo allikevel i tvil. Skal si shoppinglysten min sank noen hakk. Var innom babyshop på vei hjem,og handlet INGENTING til tross for både 50 og 70% avslag på mye fint tøy. Nå er ei jente like velkommen som en gutt - det er ikke det - men hjernen min trenger nok litt tid å venne seg til at vi fortsatt ikke vet hvem som kommer.... Får se på 3D UL om snaue 2 uker om vi får vite noe mer.. Ikke noe big deal dette med kjønnet, men litt big deal allikevel....
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Skjønner godt at det satte en bremser for handlelysten. Jeg er også veldig innstilt på gutt, siden jordmora mente det var SVÆRT tydelig på den vanlige ultralyden i uke 18. Har arvet masse gutteklær, kjøpt svart vogn etc. Det går helt fint om det kommer en jente, men er liksom så innstilt på gutt nå så jeg hadde antagelig blitt litt svimmel...
Krusemynthe Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 Det er jo akkurat det... Har også arvet masse gutteklær - og da mener jeg MASSE. Vognen er røff - men herregud - det er jo ikke av betydning om det ligger ei jente eller gutt i den..?? Men - dette er mitt tredje barn - og jeg har ikke visst kjønnet før fødsel på noen av de andre - så skal vel klare å leve med uvissheten denne gangen også. Blir bare dobbelt med navnedebatt :0)
Gjest Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Hehe.. kjenner igjen følelsen. da jeg gikk gravid med forrige var legen SÅ sikker på gutt, både på UL i uke 13, 18 og 20. Men så i uke 25 var JM uenig, og sa jente, men var veldig usikker. Og i uke 30, var det ingen tvil, jente.. Så her ble hun trilla i blå vogn og en del tøy måtte handles om igjen...
gullegget Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Oj, nå ble jeg stressa.. Jordmor var 110 prosent sikker på gutt hos meg. Har handlet veeeldig mye blått. Får håpe at ho ikke har sett feil!!
bittelill Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Oi, men når du var på ordinær ultralyd, var det slik at de bare sa til deg at det er en gutt, eller viste de nærbilde av pung og tissemann??? En klarer jo ikke å følge med på hvordan de finner fram til forskjellige ting på ultralyd, man må nok være trenet for å gjøre det, men hos oss sa jordmor at "En kan ikke være sikker, men det sikreste tegnet er at en ser pung og tass" (OK hun brukte vel ikke akkurat tass men) så zoomet hun inn på noe som så ut som et eple med en tykk stilk på toppen. Dette har overbevist meg 100% på at vi får gutt, så jeg lurer på om dere også fikk se dette, Krusemynthe? Eller om de bare sa at her er det en gutt? Hehe jeg ville også blitt litt rar i hodet av en slik beskjed..
Gjest Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 litt merkligt å høre den veien liksom..d pleier nesten bare å være at jenta var egentlig gutt hehe men jm mi sa og at bare til nå i år var d 3 stk som var fortalt at d var gutt,men så på en senere ul så var d jenta.. jeg har fått konstantert 2 ganger at d er gutt,såg jo tissen å pungen så jeg tror nok stemmer altså,..men jeg tør likevel ikke kjøpe så mye ennå hehe
Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 hehe, tror dte er kjipere å finne ut etter fødsel, at jenta man ventet er en gutt. hvis de ar kjøpt masse rosa, masse kjoler, malt soverommet rosa osv:) jenter kan jo tross alt gå i bukse og genser, blått og slikt. værre med gutter i rosa kjole;) skjønner at du er sjokkert. det kommer jeg også til å bli om jeg får vite at jeg skal ha en jente istedenfor. men seff, blir jo glad i barnet uansett hvilket kjønn det har.
Krusemynthe Skrevet 24. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2008 HI her. PÅ ordinær UL så de ingenting pga leiet. MEn jeg fikke en "akutt" UL noen uker senere fordi legen ikke fant hjertelyden, og legesenteret hadde egen UL-lege og maskin. Da så vi tre avlange druer. Helt tydelig. Legen spurte om hva jeg trodde jeg så, og jeg sa det minnet om to testikler og en (veldig søt) penis i midten... Og han svarte at det ikke var til å ta feil av. Derfor har jeg liksom vært helt sikker på at det ikke var ei jente. Ikke noe krise hvis det er ei jente, men jeg er så utålmodig og vitebegjærlig at usikkerheten (nå når vi først hadde bestemt at vi ville vite kjønnet) nesten ikke er til å tåle. Men hva får man gjort? Krysse fingre og håpe at h*n viser seg fram på 3D om to uker )!
Djoolia 07+08+12 Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 En jordmor sa til meg en gang at legene ofte tok veldig feil, og at man ikke burde ta kjønnet de sa for god fisk. Hun mente at jordmødre var mye flinkere når det gjaldt kjønn på UL. Dette stemte på en venninne av meg, legen sa det var 100% sikkert en jente,jordmora sa det var gutt, og ut kom en gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå