Nemofish Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hvordan skifter man bleie på en gutt, egentlig? Hehe... Litt teit kanskje, men skal passe en liten bleiegutt i helga, og jeg er bare vant med jenter! ;O) Hvordan vasker man en liten gutt nedentil??!
Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Pass for all del på at tissen ligger beint nedover når du tar på bleie igjen. Hvis ikke blir det fort tisse lekkasje ja. Bare vask det "ytre", løft og vask under selve tissen og under pungen. Men ikke dra forhuden tilbake, bare tørk over tuppen på en måte. Ser for meg at det er enklere å vakse gutter enn jenter jeg da.
Northernlights Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Om han bæsjer mye,så setter jeg han i badekaret etter en vask med våtservietter. Er det en baby, kan stumpen skylles under vasken i rennende vann. Det er veldig ømt å vaske tisseluren, og vær forsiktig med ballene (ble litt vel personlig,dette Men det er ømt for dem,og kan kile noe veldig når man vasker tisseluren. Jeg velger derfor å dusje/bade stumpen etter masse drit. Ellers er en lett vask med vaskeklut eller våtserviett ok, men vask forsiktig. ;o) Har 4 sønner.
Nemofish Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2008 Hehe... Tusen takk! Da var den saken oppklart! ;O) Være forsiktig med tissen og pungen. Bare vaske "utvendig". Skylle i rennende vann hvis det er masse bæsj! )
Sivalur Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Og passe på at tissen peker nedover når du tar på ny bleie.. Som hun over nevnte.
Northernlights Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 ..og for all del; Det er ikke noe galt med tissen om den skulle være stiv! (noen som blir hysteriske av det,når det skjer)
Nemofish Skrevet 23. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2008 Ok. Takk for tilleggsopplysninger! ;O) *Noterer i barnevaktboka*
EierIkkeFantasi Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 ja hvorfor er den stiv avogtil lurer jeg på?=)
Scorpiogi Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 små gutter har følelser der nede også.. er jo godt å bli pjusket med, og da blir den litt stiv... ingen fare..
Northernlights Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Men den kan jo bare være sånn etter å ha sovet,uten pjusking. Helt normalt iallefall =o)
Hønemor&guttaboys Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Det må da være myyye lettere å skifte bleie på en gutt enn på ei jente! *skifte-bæsj-på-jentebabyer-skrekk*
lille_Harepus Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 jeg har et lite tips, legg noe over tissefanten når du skifter bleien hans. Min gutt liker hvertfall å tisse når han ligger å spreller uten bleie, kjempe tips som jeg fikk på sykehuset. Så slipper du å bli tisset på.
EierIkkeFantasi Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 haha og ofte om morningen når vi tar stellet,,skulle nesten tro det var morgenbrød =) huff nei,,lille gullet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå